تخلف بزرگ در ارتش اسرائیل/ 2 هزار سرباز فرار کردند

کدخبر: ۶۱۲۴۶۵
اقتصادنیوز: فرار نظامی بی سابقه دراسرائیل، مقامات این کشور را نگران کرد.
تخلف بزرگ در ارتش اسرائیل/ 2 هزار سرباز فرار کردند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، منابع رسانه‌ای از اتفاقی بی‌سابقه در ارتش رژیم صهیونیستی و فرار ۲۰۰۰ سرباز آن از مشارکت در جنگ غزه پرده برداشتند؛ اقدامی که نگرانی شدید مقامات این رژیم و ترس از توسعه دامنه تمرد نظامی را به همراه داشته باشد.

کارشناسان غیبت غیر موجه دو هزار سرباز رژیم صهیونیستی از خدمت در ارتش در جریان جنگ جاری در نوار غزه را به عنوان «بزرگترین تخلف» در ارتش این رژیم از زمان تشکیل آن در سال ۱۹۴۸ ارزیابی کرده‌اند.

شبکه اسکای نیوز عربی در این باره اعلام کرد، اگرچه هنوز دلیل غیبت این تعداد سرباز در جنگ اعلام نشده است، اما آنچه در رسانه‌های رژیم صهیونیستی در خصوص پیامدهای آن منتشر شد، نشان از نگرانی ارتش این رژیم نسبت به احتمال افزایش تعداد غایبان در دوره آتی دارد.

روزنامه عبری زبان «یدیعوت آحارونوت» در این باره گزارش داد که ارتش رژیم صهیونیستی برای سربازانی که بدون مرخصی در جریان جنگ غزه غایب هستند و تعداد آنها حدود دو هزار سرباز تخمین زده می‌شود، مجازات‌های سختی اعمال خواهد کرد.

این روزنامه در گزارشی در این زمینه آورده است: بسیاری از سربازان ذخیره که در اصل جزو نیروهای عادی نبودند، با ابتکار شخصی داوطلب شدند و برای شرکت در عملیات جنگی اعلام آمادگی کردند، اما برخی دیگر از سربازان همچنان در خانه‌هایشان هستند و این مسئله در بحبوحه جنگ نقض قانون است.

طبق این گزارش، برخی از کسانی که تمرد نظامی کرده‌اند، جزو سربازان خدمت وظیفه اجباری هستند و مجازات آنها از یک تا سه روز بازداشت نظامی در ازای هر روز غیبت خواهد بود.

«سمیر فضل»، روزنامه‌نگار و پژوهشگر عرب در امور رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با شبکه اسکای نیوز عربی به غیبت سربازان این رژیم در جنگ غزه پرداخته و در این باره گفت: «این بزرگترین تخلفی است که ارتش اسرائیل از بدو تأسیس تاکنون شاهد آن بوده است.»

فضل درباره خطراتی که به دلیل غیبت سربازان در جریان جنگ متوجه ارتش رژیم صهیونیستی است، تصریح کرد: نیروی منظم ارتش اسرائیل برای ورود به جنگ ضعیف است، چراکه پیش‌بینی می‌شود دامنه این جنگ گسترش یابد و بنابراین نیاز مبرمی به حضور نیروهای ذخیره در چنین شرایطی دارد.

وی گفت: این نقض و تخلف که در واقع شبیه شورش است، ترس و نگرانی شدیدی را در ارتش اسرائیل نسبت به گسترش دامنه آن ایجاد کرده است.

همچنین «نزار جبر» تحلیلگر فلسطینی در واکنش به این تخلف در ارتش رژیم صهیونیستی به اسکای نیوز گفت: پیش‌بینی می‌شود در تحقیقاتی که پس از پایان جنگ کنونی انجام می‌شود، چیزهای زیادی درباره «تخلف و نقض امنیتی بزرگ» در داخل ارتش اسرائیل فاش شود.

وی معتقد است که غیبت دو هزار سرباز تعداد قابل ملاحظه‌ای است که رژیم صهیونیستی هرگز شاهد آن نبوده و تا این لحظه دلایل آن اعلام نشده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید