وزیر خارجه روسیه:

نیازی به احیای روابط با اروپا نداریم

کدخبر: ۶۱۲۵۶۰
اقتصادنیوز: لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه امروز در سخنانی اعلام کرد: مسکو نیازی به احیای روابط با اروپا ندارد؛ فقط نباید به آن‌ها وابسته باشد.
نیازی به احیای روابط با اروپا نداریم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه امروز دوشنبه در سخنانی اعلام کرد: اکنون مسکو نیازی ندارد به چگونگی احیای روابط با اروپا فکر کند، بلکه باید به این فکر کند که چگونه به اروپا در اقتصاد وابسته نباشد.

روسیا الیوم گزارش داد، وزیر خارجه روسیه در این خصوص ادامه داد: اجرای روش های جایگزین نظام پرداخت در سازمان همکاری شانگهای و بریکس بسیار سریع در حال توسعه است و از وابستگی به دلار فاصله گرفته است.

ذره بین روسیه روی آمریکا تنظیم شد/ کرملین: برنامه موشکی آمریکا در آسیا را رصد می‌کنیم

سرگئی لاوروف در ادامه افزود: من معتقدم اصلاً نیازی نیست که به این فکر کنیم که چگونه می‌ توانیم روابط با اروپا را احیا کنیم. ما باید به این فکر کنیم که چگونه به آن تصمیماتی در سیاست اروپا- در درجه اول در حوزه تجارت، اقتصادی و سرمایه گذاری- که اروپا تحت تأثیر واشنگتن می گیرد، وابسته نباشیم.

وی در ادامه افزود: با اضافه شدن مزیت اقتصادی بریکس نسبت به گروه- ۷ در قدرت خرید به میزان قابل توجهی رشد خواهیم کرد. در بریکس انتظار داریم تا اوایل سال آینده یک سیستم پرداخت واحد اتخاذ شود. سال آینده، فدراسیون روسیه ریاست بریکس را بر عهده خواهد داشت.

این دیپلمات ارشد روسی درباره وضعیت کنونی روابط روسیه و غرب تاکید کرد که نمی توان به غرب اعتماد کرد.

لاوروف گفت: وقتی اتحادیه اروپا چیزی به ما پیشنهاد می دهد، ما ۱۰ بار فکر می کنیم که آنها در حال حاضر چقدر قادر به توافق هستند؛ آنها اعتماد را به شدت تضعیف کرده اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید