گروه بریکس در حال تبدیل شدن به قدرت جهانی

کدخبر: ۶۱۲۵۷۸
اقتصادنیوز: یک مقام ارشد دولت روسیه گفت: گروه بریکس در سطح تعاملات بین‌الملل در حال تبدیل شدن به یک قدرت جهانی است که نقش بسزایی در حکمرانی جهانی ایفا خواهد کرد.
گروه بریکس در حال تبدیل شدن به قدرت جهانی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «یوری اوشاکوف» معاون ریاست جمهوری روسیه گفت که بریکس در حال تبدیل به یک سازمان و انجمن جهانی است که منافع اکثریت مردم جهان را در نظر دارد و به خاطر همین مسکو دراین رابطه احساس مسوولیت بیشتری می‌کند.

خبرگزاری تاس گزارش داد، وی ضمن تقدیر از اقدامات یوگنی پریماکوف، مقام سابق دولت روسیه در توسعه روابط بین روسیه، چین و هند خاطر نشان کرد: نهادهای عضو سازمان بریکس به مهمترین ابزارهای حکمرانی جهانی تبدیل شده‌اند.

نیازی به احیای روابط با اروپا نداریم

به گفته این مقام روس قرار است با هماهنگی دولت روسیه سال آینده گروه بریکس گسترش پیدا کند و اعضای جدید به طور رسمی کار خود را آغاز کنند. به عقیده اوشاکوف کشورهای جدید نقش بسزایی در این حکمرانی ایفا خواهند کرد.

تا کنون 23 کشور به طور رسمی برای عضویت در بریکس درخواست داده‌اند که از جمله آنها می‌توان به آرژانتین، مصر، ایران، امارات، عربستان و اتیوپی اشاره کرد. این کشورها اواخر ماه آگوست برای شرکت در اجلاس بریکس دعوت شده‌ بودند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید