استقبال رئیس کمیسیون اروپا از تمدید تش‌بس در غزه

کدخبر: ۶۱۲۶۲۷
اقتصادنیوز: رئیس کمیسیون اروپا از تمدید آتش‌بس در غزه استقبال کرد.
استقبال رئیس کمیسیون اروپا از تمدید تش‌بس در غزه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا،  اورسولا فون در لاین در بیانیه‌ای در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق)، نوشت: من از توافق حاصل شده در مورد تمدید ۲ روزه توقف درگیری‌ها بین (رژیم) اسرائیل و حماس استقبال می‌کنم.

رئیس کمیسیون اروپا افزود: امیدوارم برقرای آتش‌بس در غزه باعث شود کمک‌های بشردوستانه بیشتری به منطقه تحت محاصره فلسطین ارسال شود.

وی تاکید کرد: اتحادیه اروپا به تماس نزدیک با همه شرکای بین‌المللی برای دستیابی به راهکار سیاسی برمبنای راهکار دو دولتی ادامه می‌دهد.

ساعاتی پیش آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل نیز از تمدید دو روزه توقف موقت درگیری‌ها در غزه استقبال کرد و گفت: این یک روزنه امید در میانه تاریکی جنگ است.

گوترش در عین حال تاکید کرد: اما باید اعلام‌ کنم که حتی این تمدید برای رفع نیازهای عظیم مردم غزه کافی نیست.

همچنین جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت کاخ سفید نیز با بیان اینکه در چهارمین روز توافق آتش بس موقت در غزه، وقفه در درگیری‌ها میان (رژیم) اسرائیل و حماس به مدت ۲ روز دیگر تمدید شد، گفت: بایدن از اعلام قطر مبنی بر تمدید توافق توقف درگیری‌ها استقبال می‌کند.

این سخنگوی دولت جو بایدن همچنین، گفت: البته امیدواریم که شاهد تمدید بیشتر این توقف باشیم که این امر بستگی به ادامه آزادی گروگان‌ها توسط حماس دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید