آینده مبهم نتانیاهو/ ایهود باراک: نتانیاهو صلاحیت رهبری اسرائیل را ندارد

کدخبر: ۶۱۲۷۶۹
اقتصادنیوز: نخست وزیر پیشین اسرائیل تأکید کرد که همتای کنونی وی، صلاحیت رهبری این رژیم را ندارد؛ زیرا شکست سختی از حماس خورده و باید برکنار شود.
آینده مبهم نتانیاهو/ ایهود باراک: نتانیاهو صلاحیت رهبری اسرائیل را ندارد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، ایهود باراک نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی ضمن حمله به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر کنونی این رژیم،  گفت: نتانیاهو در جنگ [غزه] شکست خورده است و صلاحیت رهبری اسرائیل را ندارد؛ زیرا ائتلاف نامبارکی با ایتامار بن گویر و بزالل اسموتریچ دارد.

تنش بین مقامات اسرائیل اوج گرفت/ کابینه نتانیاهو به دزدی متهم شد

باراک با اشاره به اینکه اعضای این ائتلاف در پی تسلط کامل بر غزه هستند، تأکید کرد: کنترل مجدد غزه می‌تواند اسرائیل را وارد جنگهایی کند که سالها طول خواهد کشید. کما اینکه باعث بحرانهای متعددی با دولت آمریکا خواهد شد و مخاطرات زیادی برای روابط اسرائیل با مصر و اردن و توافقهای ابراهیم و عادی‌سازی روابط با عربستان همراه خواهد داشت.

کودتا در یک قدمی نخست وزیر اسرائیل/حزب لیکود نتانیاهو را به زیر می‌کشد؟

پس از پایان مهلت آتش‌بس چهار روزه، وزارت خارجه قطر شامگاه گذشته خبر داد که آتش‌بس انسانی در غزه، به مدت دو روز دیگر تمدید شد.

تمایل رژیم اسرائیل برای تمدید آتش‌بس در غزه در حالی است که کارشناسان حتی در داخل فلسطین اشغالی به احتمال موفقیت رژیم در تحقق اهداف جنگی خود در غزه به دیده تردید می‌نگرند. 

«رونین شیکلر» نویسنده و تحلیلگر اسرائیلی روز گذشته در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس، اقدام به تطبیق و مقایسه جنگ فعلی در غزه با جنگ ۱۹۸۲ در لبنان کرد و نوشت که نتیجه این جنگ نیز شکست خواهد بود.

به گزارش روزنامه هاآرتض، وی با بیان اینکه کابینه نتانیاهو «آسیبهای زیادی به جایگاه راهبردی اسرائیل وارد کرده است»، تصریح کرد: نتانیاهو باید از قدرت کنار گذاشته شود. کابینه وی فرماندهی جنگی را بر عهده دارد که هیچ پایانی نخواهد داشت. در این شرایط باید کابینه وحدت فراگیری بدون حضور نتانیاهو، بن گویر و اسموتریچ تشکیل شود».

این سیاستمدار اسرائیلی با این ادعا که رژیم صهیونیستی دستاوردهایی در شمال نوار غزه کسب کرده است، اذعان کرد: حماس در جنوب غزه، تا فروپاشی فاصله زیادی دارد و توانمندی خود را نیز در شمال حفظ کرده است.

بسیاری از کارشناسان هدف اسرائیل برای حذف حماس را هدفی بسیار بلندپروازانه و فاقد امکان تحقق عملیاتی می‌دانند.

بسیاری از شخصیت‌های غربی و اروپایی تصریح کرده‌اند که حماس یک تفکر است و امکان نابود کردن آن وجود ندارد. در تازه‌ترین تحلیل در این راستا جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز دوشنبه در نشستی در بارسلونا گفت که حماس یک تفکر و ایدئولوژی است و امکان از بین بردن آن وجود ندارد.

باراک پیش از این نیز، با بیان شکست تاریخی این رژیم از نظامیان حماس اظهار داشت که ارتش و مردم صهیونیست، به نخست وزیر این رژیم اعتمادی ندارند. 

روزنامه هاآرتض هم برای دومین بار از زمان آغاز عملیات «طوفان الاقصی» خواستار برکناری فوری نخست‌وزیر رژیم موقت صهیونیستی شد و نوشت: «نتانیاهو برای نخست‌وزیری مناسب نیست. او نباید حتی یک روز دیگر در موقعیت خود بماند. نه فردا و نه هفته بعد، نتانیاهو باید الان برود».

این روزنامه توضیح داد: چهره نتانیاهو شوکی را نشان می‌داد که در حال تجربه آن بود. واضح است که او قادر به هدایت [اسرائیل] در جنگ نیست».

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید