خون بدهید، قهرمان شوید!

قاتلان میهن پرست پوتین/ جزئیات پروژه تطهیر در کرملین

کدخبر: ۶۱۲۸۵۸
اقتصادنیوز: ناظران می گویند که کرملین برای کمبود نیروی نظامی در جنگ اوکراین، دست به دامان جنایتکاران شده و در ازای حضور نظامی در میدان نبردی که به راه انداخته، مجرمان را عفو می کند. علاوه بر این، کرملین برای جذب مردان جوان، بدان ها مبالغی هنگفت می دهد، تا اینگونه بتواند از بن بستی که ایجاد کرده، خارج شود.
قاتلان میهن پرست پوتین/ جزئیات پروژه تطهیر در کرملین

به گزارش اقتصادنیوز، گروهی از ناظران می گویند، عفو محکومان جرایم خشن گزینه مطلوبی برای افزایش تعداد سربازان در میدان جنگ اوکراین نیست، اما انگار از منظر پوتین، شرطی جایگزین و در عین حال خوبی است، بالاخص آن که فرمان«بسیج عمومی» رئیس جمهوری روسیه واکنش تندی را به همراه داشت. از همین رو کرملین از تکرار این فرمان می هراسد.

جنایتکاران در صف اول متحدان تزار

سال 2014، سرگئی خاجیکوربانوف افسر سابق پلیس به دلیل نقش داشتن در قتل آنا پولیتکوفسکایا، روزنامه نگار فعال در نشریه لیبرال نوایا گازتا به 20 سال حبس محکوم شد.امروز این قاتل خجیکوربانوف به بهانه جنگ شش ماه با اوکراین، مورد عفو قرار گرفته است. تا آنجا که به پوتین مربوط می شود، خجایکوربانوف وطن پرست است.البته این افسر قاتل، تنها جنایتکار خشنی نیست که با پیوستن به ارتش پوتین در اوکراین، در عفو شده. چهره برجسته ای چون یوگنی پریگوژین در صدر فهرست جنایتکاران عفو شده و مقرب پوتین قرار داشت، کسی که دو ماه پس از آن که مزدوران تحت رهبری اش شورش موقت را برپا کردند در جریان انفجار جتش جان باخت.

پریگوژین علیرغم پایان تلخی که داشت، مدت ها متحد مهم پوتین بود.راه اندازی مزرعه ترول ها برای خلق داستان های تبلیغاتی روسی و استقرار جنگنده های واگنر در کشورهای آفریقایی جهت دستیابی به منابعی مانند طلا و اورانیوم، آن هم در ازای حفاظت از جان و منافع رهبران محلی بخشی از میراث پریگوژن برای پوتین بود. سربازان واگنر در میدان جنگ اوکراین هم حضور داشتند و در برخی از خونین‌ترین نبردها مانند مبارزه چند ماهه برای باخموت نقشی برجسته ایفا کردند.پریگوژین قبل از اینکه با حمایت پوتین به ثروتی هنگفت دست پیدا کند، جنایتکار محکوم بود که در دهه 1980 به دلیل سرقت و حمله در زندان نه سالی را در زندان گذراند.

KMO_125771_00146_1-2

قاتلان محبوب پوتین

پریگوژه خود جنایتکار بود و به همین دلیل جنایتکاران را برای عضویت در واگنر استخدام کرد - رویه ای که اکنون توسط وزارت دفاع روسیه تکرار می شود. به نوشته پروجکت سندیکیت، اگرچه تعداد رسمی سربازان مجرم مشخص نیست، اما می دانیم که ماه مارس، بیش از 5 هزار جنایتکار، پس از پایان قراردادشان برای مبارزه برای واگنر، مورد عفو قرار گرفتند. به گفته پریگوژین، حدود 40هزار اسیر در نبرد باخموت شرکت داشتند. گرچه مجرمان عفو شده در ارتش باقی می مانند، اما برخی موفق می شوند به خانه بازگردند – براساس اطلاعات برخی از منابع غیررسمی، حداقل 22 نفر که مرتکب جنایت های هولناکی شده بودند، جبهه را رها کرده اند. یکی از آنها دوست خود را کشت و جسدش را در چرخ گوشت گذاشت. دیگری ده ضربه چاقو به شکم همسر سابقش زد.

یکی از جنایتکاران که خود را "وطن پرست" می داند، از کتک زدن دوستش تا سر حد مرگ فیلم گرفته، انگار که راوی یک شوخی است.همین افراد صرفا به واسطه چند ماه حضور در جبهه، بخشیده شدند و حالا آزادند که دوباره مرتکب گناه شوند. بنا بر گزارش ها، برخی پس از بازگشت، بار دیگر مرتکب جنایات های خشنی چون تجاوز و قتل شده اند.گروهی از ناظران می گویند، وفاداران پوتین به طور کامل با تلاش کرملین برای قهرمان سازی از جنایتکاران موافق نیستند. سال گذشته، یوگنی کویواشف، فرماندار یکی از مناطق روسیه، پس از اینکه باشگاه محلی از میزبانی مراسم تشییع جنازه یک عضو واگنر خودداری کرد، با پریگوژین درگیر شد. باشگاه اصرار داشت: "او سرباز واقعی نبود، زندانی پیشین بود."

1282bc7_1687593568797-2023-06-24t070650z-1971000898-rc2ip1ar103p-rtrmadp-3-ukraine-crisis-russia-rostov-wagner

با خون قهرمان بشوید!

گروهی از ناظران می گویند، دو تصور از روسیه وجود دارد، روسیه از منظر مردمان شهرهای بزرگ که به خوبی از ضعف این کشور آگاه هستند. دیگری تصویری است که در شهرهای کوچک و روستاهای پراکنده ترسیم شده است. در این مناطق، جنگ اوکراین غرور وطن پرستانه را تحریک کرده و هر کسی که جان خود را برای پیروزی به خطر می اندازد، شایسته تقدیر است، حال ممکن است، قهرمان جنگ، مجرمی خطرناک باشد.از منظر این گروه، سابقه چنین مجرمی اصلا مهم نیست.

کرملین صراحتا اعلام کرده که می توان «با خون کفاره داد». پول هم کمک می کند. در منطقه اومسک، مردان جوان - نه زندانیان - فقط برای ثبت نام 195 هزار روبل (2200 دلار) دریافت می کنند. اگر آنها بمیرند، خانواده هایشان بیش از صد هزار دلار غرامت می گیرند و در صورت بازگشت، قادرند خانه، ماشین و غیره بخرند. تصویر دوگانه روسیه رخدادی تازه نیست. این تصویر نماد عقابی با دو سر است. با این حال، به ندرت دو تصویر اینگونه در تضاد با یکدیگر قرار گرفتند. در حالی که مسکو و سن پترزبورگ به دلیل انزوا عزادار هستند، سایر شهرها تصمیم های خصمانه و پرهینه پوتین را باور دارند.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید