شکار 2 فرمانده داعش در عراق

کدخبر: ۶۱۲۸۹۸
اقتصادنیوز : یک منبع امنیتی در فرماندهی عملیات نیروهای حشد الشعبی در استان الانبار اعلام کرد که ۲ نفر از عناصر برجسته گروهک تروریستی داعش را در شرق فلوجه دستگیر کرده است.
شکار 2 فرمانده داعش در عراق

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، این منبع امنیتی حشدالشعبی در بیانیه ای که در خبرگزاری المعلومه منتشر شده، افزود: نیروهای امنیتی بسیج مردمی عراق برای دستگیری این افراد که از اعضای برجسته سازمان جنایتکار داعش بودند کمین کرده و توانستند آنها را در نزدیکی یک مرکز ایست و بازرسی وابسته به منطقه الکرمه در شرق شهر فلوجه دستگیر کنند.

دستگیری 4 تروریست داعشی در الانبار

به گفته این مقام امنیتی حشدالشعبی، عناصر بازداشتی داعش در عملیات هدف قرار دادن نیروهای امنیتی و غیرنظامیان عراقی در جریان کنترل این سازمان جنایتکار بر مناطق وسیعی از شهرهای الانبار شرکت داشته اند.

نیروهای امنیتی حشد الشعبی در دوره کنونی عملیات امنیتی پیشگیرانه را برای ردیابی بقایای هسته های تروریستی داعش در سراسر شهرهای الانبار آغاز کرده اند.

۲ روزپیش نیز دستگاه اطلاعات نظامی عراق اعلام کرده بود که چهار نفر از عناصر گروهک تروریستی داعش را در استان الانبار دستگیر کرده است.

عراق در سال ۲۰۱۷ میلادی پس از سه سال نبرد، پیروزی بر گروه تروریستی «داعش» را اعلام کرد، اما عناصر و هسته‌های خفته این گروه تروریستی همچنان توسط نیروهای امنیتی و الحشدالشعبی عراق تحت تعقیب هستند.

پیشتر «یحیی رسول» سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق با تاکید بر ادامه همکاری‌های اطلاعاتی با سوریه جهت مبارزه با داعش گفته بود: ما در جنگ با تروریست‌ها نیازی به نیروهای خارجی نداریم.

نخست‌وزیر عراق نیز بارها در سخنان خود بر ضرورت پایان یافتن هرگونه حضور نیروهای رزمی خارجی و در راس آن‌ها نظامیان اشغالگر آمریکا در کشورش تاکید کرده و گفته که گروه تروریستی داعش امروز دیگر تهدیدی برای این کشور نیست و به ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا که برای مقابله با آن تشکیل شده است، نیازی وجود ندارد.​

 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید