فشار یمن بر اسرائیل جواب داد/ کشتی‌های اسرائیلی تغییر مسیر دادند

کدخبر: ۶۱۳۰۰۷
اقتصادنیوز: یک شرکت اسرائیلی فعال در زمینه حمل و نقل دریایی که اخیرا یکی از کشتی‌‌هایش توسط نیروهای یمنی هدف حمله قرار گرفت، اعلام کرد مسیر حرکت کشتی‌‌های خود را از دریای سرخ تغییر داده است.
فشار یمن بر اسرائیل جواب داد/ کشتی‌های اسرائیلی تغییر مسیر دادند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت اسرائیلی «ZIM» فعال در زمینه حمل و نقل دریایی، شامگاه امروز (چهارشنبه)، اعلام کرد تصمیم گرفته است مسیر عبور کشتی‌های خود از کانال سوئز و دریای سرخ تغییر دهد.

رمزگشایی از علت عدم پاسخ اسرائیل به حملات یمن

این شرکت اسرائیلی علت این تصمیم را اوضاع امنیتی در دریای سرخ اعلام کرد. شرکت زیم پس از آن این تصمیم را اتخاذ کرده که ارتش یمن اخیرا یکی از کشتی‌های این شرکت اسرائیلی را هدف حمله قرار داد.

ارتش یمن پیش از این اعلام کرده بود که به منظور حمایت از مردم فلسطین در برابر حملات اسرائیل، در صورت رویت هرگونه کشتی اسرائیلی آن را هدف حمله قرار خواهد داد.

یمن آب پاکی را روی دستان اسرائیل ریخت/ دریای سرخ را ناامن می‌کنیم

سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن تاکید کرده است تا زمان توقف تجاوزات اسرائیل به غزه، حملات به کشتی‌های اسرائیلی ادامه خواهد داشت.

ارتش یمن تاکنون علی‌رغم حمله موفقیت‌آمیز به یکی از کشتی‌های شرکت «زیم»، توانسته است کشتی اسرائیلی «گلکسی لیدر» را توقیف و آن را به سواحل الحدیده (غرب یمن) هدایت کند.

موقعیت جغرافیایی یمن تهدید جدید برای اسرائیل

«محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله یمن در واکنش به بیانیه گروه هفت تأکید کرد که یمن مشتاق حفظ امنیت دریایی و سلامت آبراهه‌هاست و عملیات اخیر تنها منحصر به کشتی‌های رژیم صهیونیستی بوده است. 

گروه هفت در بیانیه‌ای انصارالله یمن را تهدیدی برای خطوط کشتیرانی بین‌المللی متهم کرده و از این گروه خواسته بود «حمله به غیرنظامیان و تهدید خطوط کشتیرانی بین‌المللی» را متوقف کند.

عبدالسلام گفت که نیروی دریایی یمن به حمایت از آب‌های یمنی در چارچوب اختیارات حاکمیتی آن پایبند است. 

بنابر گزارش وبگاه «المسیرة»، سخنگوی انصارالله گفت که نیرو‌های دریایی یمن پیش از این هشدار داده بود که کشتی‌های اسرائیلی و کشتی‌هایی که با دشمن اسرائیلی همکاری دارند در نتیجه تجاوزات وحشیانه و محاصره ظالمانه علیه نوار غزه، هدف قرار خواهند گرفت. 

وی گفت: «رفتار‌های جنایتکارانه رژیم صهیونیستی، صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی را تهدید می‌کند و مقابله با آن و فعالیت‌های تجاوزکارانه این رژیم امری مهم برای امنیت و سلامت منطقه و جهان است». 

عبدالسلام تصریح کرد: «با خدمه کشتی توقیف شده اسرائیلی بر اساس اصول اخلاق اسلامی و عرف انسانی رفتار شد و به آن‌ها اجازه داده شد با خانواده‌های خود تماس حاصل کنند، توقیف این کشتی برای همبستگی با ملت و مقاومت در غزه صورت گرفت و سرنوشت کشتی نیز به انتخاب‌های مقاومت فلسطین و آنچه به نفع اهداف مقاومت علیه دشمن باشد، بستگی دارد». 

عبدالسلام همچنین گفت که اقدام گروه هفت (G ۷) در خصوص مشروع دانستن دفاع از خویش برای رژیم صهیونیستی بر خلاف قانون بین‌المللی است چرا که این رژیم، رژیم اشغالگر فلسطین است و مشروعیت واقعی برای ملت فلسطین جهت مقاومت و مقابله با تجاوزات و محاصره توسط رژیم صهیونیستی تحت حمایت آمریکا و غرب است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید