هشدار دبیرکل سازمان ملل نسبت به تغییرات فاجعه بار اقلیمی / از نابودی سیاره زمین جلوگیری کنید

کدخبر: ۶۱۳۲۲۷
اقتصاد نیوز : دبیرکل سازمان ملل امروز (جمعه دهم آذرماه) در اجلاس تغییرات اقلیمی امارات (کوپ 28) نسبت به اثرات فاجعه‌بار این تغییرات هشدار داد و گفت آینده بشریت نامعلوم است.
 هشدار دبیرکل سازمان ملل نسبت به تغییرات فاجعه بار اقلیمی / از نابودی سیاره زمین جلوگیری کنید

به گزارش  اقتصاد نیوز به نقل از ایرنا، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد که در نشست تغییرات اقلیمی در شهر دوبی امارات متحده عربی سخن‌ می‌گفت، اظهار داشت: این نشست باید روزنه امیدی برای مقابله با تغییرات اقلیمی باشد.

 

وی خطاب به سران کشورهای حاضر در نشست گفت: این نشست را به امید جدیدی برای آینده تبدیل کنید.

هشدار سازمان جهانی بهداشت نسبت به تغییرات اقلیمی در جهان

گوترش با اشاره به اینکه رسیدگی به عدالت اقلیمی «دیرکرد طولانی مدتی» داشته است، تصریح کرد: می‌توان از نابودی سیاره زمین جلوگیری کرد. ما به رهبری، همکاری و اراده سیاسی نیاز داریم. هم اکنون به این‌ها نیاز داریم.

وی افزود: کشورهای درحال توسعه با فجایعی که خودشان مسبب‌شان نیستند، سرخورده شده‌اند.

بر اساس این گزارش، سازمان ملل متحد با برگزاری این نشست بر «حفظ آب و هوای قابل سکونت» تاکید می‌کند و در عین حال می‌گوید تولید زغال سنگ، نفت و گاز «باید به سرعت کاهش پیدا کنند.»

هدف مهم دیگر این نشست افزایش استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر مانند انرژی بادی، خورشیدی، آبی و زمین گرمایی است. سازمان ملل در نظر دارد ظرفیت انرژی‌های تجدیدپذیر را تا سال ۲۰۳۰ سه برابر کند.

سازمان ملل اعلام کرده است: تامین مالی و سرمایه گذاری برای سازگاری و تاب آوری اقلیمی به «پیشرفت چشمگیری(جهش کوانتومی)» نیاز دارد.

 
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید