دفاع تمام قد قالیباف از مجلس یازدهم / با وجود نقاط ضعف ، عملکرد مجلس یازدهم قابل دفاع است

کدخبر: ۶۱۳۵۶۱
​ اقتصاد نیوز : رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: روز مجلس متعلق به مردم است و ما به عنوان نمایندگان منتخب مردم وظیفه داریم متناسب با شرح وظایف خود پاسخگوی عملکرد باشیم.
 دفاع تمام قد قالیباف از مجلس یازدهم / با وجود نقاط ضعف ، عملکرد مجلس یازدهم قابل دفاع است

 به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، محمدباقر قالیباف در آغاز جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در نطق پیش از دستور خود با تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و با بیان اینکه از محضر ایشان برای انجام وظیفه بهتر در راستای حل مشکلات مردم استمداد می‌طلبم، اظهار داشت: وظیفه خود می‌دانم روز مجلس شورای اسلامی را به صاحبان اصلی این روز یعنی مردم ایران تبریک بگویم. مجلس شورای اسلامی خانه ملت و روز مجلس روز مردم است، ما به عنوان نمایندگان منتخب مردم وظیفه داریم در این روز نسبت به عملکرد خود متناسب با شرح وظیفه‌ای که در مجلس شورای اسلامی داریم پاسخگو باشیم.

نامه مهم قالیباف به رئیسی درباره مصوبه چالشی بودجه

وی در ادامه بیان کرد: بر این اساس مدعی هستم با وجود نقاط ضعف، عملکرد مجلس یازدهم متناسب با شرح وظیفه مجلس قابل دفاع است. گرچه نتیجه این اقدامات به دلیل ماهیت تقنینی مجلس آن طور که باید برای مردم ملموس نیست اما مجلس یازدهم تلاش کرد مسائل مهم را در دستور کار قانون‌گذاری قرار دهد و این افتخار را کسب کرد که در سال چهارم فعالیت خود رهبر انقلاب این مجلس را متفاوت بنامند. لطف ایشان وظیفه ما نمایندگان را سنگین‌تر کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه، تصریح کرد: ما تلاش کردیم مجلس یازدهم را از مجلسی منفعل به مجلسی فعال تبدیل کنیم تا به جای اینکه منفعلانه منتظر باشیم تا دستورکارهای مجلس  و رویکردهایش را دیگران تعیین کنند، ما تلاش کردیم فعالانه با مشکلات مردم مواجه شده و دستور کار مجلس را دغدغه های مردم تعیین کند و رویکردها برای حل مشکلات را خرد جمعی و کارشناسان دلسوز مشخص کنند. به همین دلیل نیز رهبر انقلاب با بررسی هایی که انجام داده بودند، یکی از این ویژگی های این مجلس را شناخت مشکلات مردم اعلام کردند و تصریح فرمودند که در قوانین مجلس یازدهم منازعه و لاپوشانی نیست بلکه صریح و شفاف است.

وی تاکید کرد: مجلس فعال و انقلابی مجلسی است که در مسئله مذاکره هسته ای به عنوان مهم ترین موضوع سیاست خارجی کشور، به جای انتظار پیشامدها فعالانه وارد شد و زمانی که دید دشمن با چماق مصوبات کنگره زیر بار بسیاری از تعهدات خود نمی رود، قانون وضع کرد که به تعبیر رهبر انقلاب کشور را از سرگردانی نجات داد و باعث شد رویه انجام تعهدات یک طرفه از سوی ایران پایان یابد و دست تیم مذاکره کننده پر شود به گونه ای که عمده آنچه که در مذاکرات وین به عنوان داده طرف ایرانی ابزار چانه زنی قرار گرفت، نتایج اجرایی شدن این قانون است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید