ناکامی گنبد آهنین در رهگیری موشک حماس/ اسرائیل سردرگم شد

کدخبر: ۶۱۳۵۸۰
اقتصادنیوز : اصابت موشک مقاومت در سرزمین های اشغالی فلسطین و ناتوانی گنبد آهنین در رهگیری این موشک مقامات اسرائیل را سردرگم کرد.
ناکامی گنبد آهنین در رهگیری موشک حماس/  اسرائیل سردرگم شد

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایرنا ، ارتش رژیم صهیونیستی شب گذشته از آغاز تحقیقات درباره احتمال خرابی گنبد آهنین و سقوط یک فروند موشک در سرزمین های اشغالی به دلیل نقص فنی گنبد آهنین در رهگیری این موشک، خبر دادند.

ارتش رژیم اسرائیل در بیانیه‌ای که توسط رسانه های صهیونیستی منتشر شد، اعلام کرد: پس از اینکه فیلم‌های ویدئویی از ناکامی گنبد آهنین در رهگیری یک فروند موشک (مقاومت) و سقوط آن در داخل سرزمین های اشغالی منتشر شد، ارتش اسرائیل تحقیقات در این زمینه را آغاز کرده است.

بر اساس این گزارش، ارتش رژیم صهیونیستی احتمال وقوع این حادثه را «نقص فنی» در سامانه گنبد آهنین دانست و ادعا کرد که اصابت این موشک تلفات جانی نداشته است.

در حالی که ارتش رژیم اسرائیل به محل اصابت این موشک اشاره ای نکرده است، روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل» گزارش داد که این موشک از نوع تایمر در حدود ساعت ۱۰ شب به وقت محلی در پاسخ به بمباران های نوار غزه توسط اسرائیل به سمت «تل آویو» و اطراف آن شلیک شده است.

در این پیوند، چندین رسانه صهیونیستی از جمله «یدیعوت احرونوت» و «جروزالیم پست» گزارش دادند که یک موشک با عبور از گنبد آهنین در مرکز سرزمین های اشغالی سقوط کرده است.

اسرائیل یک مهدکودک در غزه را بمباران کرد

همچنین کلیپ‌های ویدیویی منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های صهیونیستی لحظه فرود و سقوط یک فروند موشک در داخل سرزمین های اشغالی را نشان می‌دهد.

پیشتر رادیو و تلویزیون رژیم اسرائیل نیز گزارش دادند که آژیرهای خطر برای اولین بار از زمان آغاز مجدد جنگ غزه در «تل آویو» به صدا درآمد. در همین حال گردان های القسام، شاخه نظامی جنبش حماس یک کلیپ ویدئویی را منتشر کرد که نشان می دهد که چندین موشک به سمت تل آویو شلیک کرده است.

این جنبش در بیانیه‌ای کوتاه اعلام کرد: گردان‌های القسام در پاسخ به کشتار وحشیانه صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان در غزه، تل‌آویو را با موشک هدف قرارداده است.

آتش بس موقت هشت روزه بین گروه های مقاومت فلسطین و رژیم اسرائیل با میانجی گری قطر، مصر و آمریکا انجام شده بود صبح روز جمعه به پایان رسید.

به گزارش ایرنا، رژیم صهیونیستی صبح جمعه دهم آذرماه پس از پایان موعد آتش بس موقت در غزه پس از هشت روز، بمباران مناطق مختلف این باریکه، بویژه شهر خان یونس را از سرگرفت و ده‌ها فلسطینی را شهید و زخمی کرد.

«اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت غزه بعد از ظهر امروز اعلام کرد: از زمان ازسرگیری تجاوز مجدد رژیم صهیونیستی به غزه از روز جمعه تاکنون ۱۹۳ فلسطینی شهید و ۶۰۰ تن دیگر مجروح شدند و بدین ترتیب آمار کلی شهدا از زمان آغاز تجاوزات از هفتم اکتبر (۱۵ مهر) تاکنون به ۱۵ هزار و ۲۰۷ نفر رسیده است.

القدره همچنین شمار کلی مجروحان تجاوزها به نوار غزه را ۴۰ هزار و ۶۵۲ نفر اعلام و اضافه کرد که ۷۰ درصد قربانیان تجاوزهای رژیم صهیونیستی را کودکان و زنان تشکیل می‌دهند.

سخنگوی وزارت بهداشت غزه ادامه داد: اشغالگران به شکل عمده سیستم بهداشتی را هدف قرار می‌دهند تا آنها را از کار بیندازند. ۸۰ هزار نفر در شمال نوار غزه بدون غذا و دارو هستند و بمباران‌ها جانشان را تهدید می‌کند.

القدره همچنین تصریح کرد: برخلاف ادعای اشغالگران، هیچ مکان امنی در کل نوار غزه وجود ندارد.​

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید