انتقاد تند سناتور آمریکایی از اسرائیل

کدخبر: ۶۱۳۶۰۴
اقتصاد نیوز : برنی سندرز، سناتور مستقل آمریکایی با انتشار پستی در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت: «اقدام نتانیاهو در از سر گیری بمباران در غزه غیرقابل قبول است. هم اکنون دو میلیون نفر ساکن جنوب غزه هستند. خیلی از آنها کسانی هستند که از جنگ اولیه در شمال غزه فرار کرده‌اند.»
 انتقاد تند سناتور آمریکایی از اسرائیل

 به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا،  جنگنده‌های رژیم صهیونیستی حملات به نوار غزه را دقایقی بعد از منقضی شدن آتش‌بس موقت یک هفته‌ای بین این رژیم و حماس از سر گرفتند. رژیم صهیونیستی با ریختن اعلامیه‌هایی روی بخش‌هایی از جنوب نوار غزه از ساکنان آنجا خواست خانه‌هایشان را ترک کنند.

 

صدها هزار نفر از مردم در اوایل جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه که از بعد از عملیات طوفان الاقصی از سوی نیروهای مقاومت در هفتم اکتبر شروع شد، از شمال غزه به جنوب و شهر خان یونس گریختند. یک حمله هوایی که صبح روز جمعه رخ داد به از بین رفتن یک ساختمان بزرگ در شهر خان یونس و جستجوی گروه ساکنان محلی در میان آوار ساختمان برای یافتن بازماندگان منجر شد.

پیش‌بینی برنی سندرز از پیروزی بایدن در انتخابات 2024

برنی سندرز خاطرنشان کرد: «وقفه در جنگ باید تمدید شود تا کمک‌های بشردوستانه بیشتر وارد غزه و گروگان‌های بیشتری از آن خارج شوند.»

از سرگیری حملات صهیونیست‌ها به غزه بعد از آن صورت گرفت که میانجی‌گران برای تمدید دوباره آتش‌بس موقع در این باریکه تلاش کرده و حماس و رژیم صهیونیستی را به ادامه تبادل اسرا و زندانیان تشویق کردند. این آتش‌بس همچنین اجازه به افزایش ورود کمک‌ بشردوستانه به غزه داد.

برند سندرز در ماه اکتبر خواستار آنچه که «تمدید وقفه انسانی چشمگیر» خواند شد.

او در هفته‌های اخیر تلاش‌هایی را  در سنای آمریکا برای وادار کردن رژیم صهیونیستی به کاستن از تلفات غیرنظامیان و به حداقل رساندن آن در غزه رهبری کرد اما سندرز از درخواست‌ها برای یک آتش‌بس طولانی تر برای جنگ غزه حمایت نکرده است.

این سناتور مستقل آمریکایی انتقادهایی علنی از نتانیاهو و پاسخ رژیم صهیونیستی به جنگ را مطرح ساخته و از آمریکا و جامعه بین‌المللی خواسته تا در جهت رسیدن به راه حل دو دولتی همکاری داشته باشند.

او از طرفی از درخواست‌های فزاینده برای برقراری یک آتش‌بس طولانی‌تر برای این جنگ حمایت نکرده است.

در جریان آتش‌بس موقت یک هفته‌ای اخیر، حماس بیش از ۱۰۰ نفر از اسرای عملیات طوفان الاقصی را آزاد کرده و این رقم به معنی این است که هنوز ۱۴۰ نفر از این اسرا در اختیار حماس هستند.

رژیم صهیونیستی نیز در ازای آن ۲۴۰ فلسطینی‌ را آز زندانهایش آزاد کرده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید