اسرائیل مدعی شد: کشتی‌های تجاری مورد حمله در دریای سرخ ارتباطی با ما ندارند

کدخبر: ۶۱۳۷۳۴
ساعتی بعد از اعلام حمله به دو کشتی تجاری در دریای سرخ، اسرائیل مدعی شد که این دو کشتی آسیب دیده هیچ ارتباطی به این رژیم ندارند.
اسرائیل مدعی شد: کشتی‌های تجاری مورد حمله در دریای سرخ ارتباطی با ما ندارند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا،  دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل، مدعی شد: امروز موشک‌هایی به دو کشتی تجاری برخورد کردند که هیچ ارتباطی با (رژیم) اسرائیل ندارند و تکرار می‌کنم تا واضح باشد که هیچ ارتباطی با (رژیم) اسرائیل ندارند.

وی در ادامه گفت: یکی از کشتی‌ها به‌شدت آسیب دیده و در خطر غرق شدن است و کشتی دیگر به شکل جزئی خسارت دیده است. پیش تر نیروهای مسلح یمن در بیانیه‌ای از هدف قرار دادن دو کشتی متعلق به ارتش رژیم صهیونیستی طی صبح روز یکشنبه خبر داده بودند.

در این بیانیه آمده است: نیروهای مسلح یمن صبح امروز پس از رد پیام‌های هشدارآمیز از سوی دو کشتی «یونیتی اکسپلورر» و «شماره ۹» علیه آنها در تنگه باب المندب عملیات نظامی انجام دادند. طبق این بیانیه، کشتی اول هدف موشک نیروی دریایی و کشتی دوم هدف پهپاد نیروی دریایی یمن قرار گرفت.

این بیانیه افزوده است: عملیات هدف گیری پس از آن انجام شد که دو کشتی پیام‌های هشدار نیروهای دریایی یمن را رد کردند.

نیروهای دریایی یمن پیشتر هشدار داده بود که به عملیات نظامی علیه کشتی‌ها و منافع دشمن اسرائیلی تا زمانی که تجاوزات آن به غزه و جنایاتش علیه ملت فلسطین متوقف نشود، ادامه خواهند داد. نیروهای مسلح یمن پیش‌تر نیز اعلام کرده بود در پاسخ به اقدام نظامی رژیم اشغالگر قدس در نوار غزه هر کشتی اسرائیلی را که در دسترس باشد، هدف قرار خواهد داد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید