فرماندهان اسرائیل شوکه شدند/ فایل‌های ضبط شده مهم حمله ۷ اکتبر حذف شد

کدخبر: ۶۱۳۸۰۶
اقتصادنیوز:افسران ارشد ارتش رژیم صهیونیستی: تصاویر دوربین‌های مداربسته نصب شده در طول مرزها با نوار غزه مربوط به تاریخ هفتم اکتبر به شکل مبهمی ناپدید شدند.
فرماندهان اسرائیل شوکه شدند/ فایل‌های ضبط شده مهم حمله ۷ اکتبر حذف شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، روزنامه جروزالم‌پست یکشنبه در گزارشی نوشت: تصاویر مهمی که از حمله هفتم اکتبر توسط دوربین‌های مرزی ثبت شده بودند، از مرکز اصلی داده‌ها حذف شدند و این اتفاق سوءظن‌هایی را ایجاد کرد که همه در درجه اول به دنبال منافع شخصی خود بوده و منتظر هستند ببینند در آینده چه اتفاقاتی رخ خواهد داد.

به نقل از خبرگزاری «سما» فلسطین، در راستای آمادگی برای عملیات نفوذ زمینی به نوار غزه، یک گروه ویژه در ارتش رژیم صهیونیستی برای تجزیه و تحلیل نتایج جنگ و بررسی استراتژی‌های عملیاتی جنبش حماس تشکیل شد و هدفش ابلاغ نتایج کار به یگان‌های جنگی تیپ‌های مختلف ارتش بود.

همزمان نیز تیم‌های تحقیقاتی با هدف کمک به نقشه‌برداری منطقه مرزی و تعیین اقدامات امنیتی برای حفاظت از شهرک‌ها تشکیل شدند.

اما در جریان بازدید یکی از افسران ارشد ارتش رژیم صهیونیستی از این پایگاه‌ها، افسران ذخیره از ناپدید شدن تصاویر ویدیویی مهمی که دوربین‌های کنترلی متعدد ارتش در طول مرزها با نوار غزه ضبط و ثبت کرده و بخشی از آرشیو شبکه نظامی معروفی به نام «ZiTube» بودند، خبر دادند.

تصاویر ناپدید شده مربوط به تاریخ هفتم اکتبر بوده و به نظر می‌رسد که با هدف مانع‌تراشی در روند تحقیقات در خصوص اتفاقات رخ داده در مناطق فلسطینی، نفوذ به مرزها و وضعیت کلی این مناطق مرزی، عامدانه حذف شده‌اند.

یکی از این افسران ذخیره مستقر در این گردان‌ها در این خصوص اظهار کرد: برنامه‌ریزی کرده بودیم که تصاویر مربوط به یک اتفاق مشخص در هفته گذشته را به یکی از مسؤولان رده بالا نشان دهیم که متوجه شدیم فردی تصاویر را حذف کرده، این شرایط بسیار سختی برای ما بود.

این نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در ادامه گفت: این اتفاق تردیدهایی را در مورد انگیزه‌های این اقدام ایجاد کرد، در نهایت مجوزهای ویژه‌ای به درخواست‌کنندگان آنها داده شده و سوالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که آیا افسری در رتبه ما به چنین مجوزهایی نیاز دارد؟ به نظر می‌رسد کشمکشی بر سر قدرت میان مقامات ارشد و آنهایی که نقش‌های مشخصی را بر عهده دارند، وجود داشته و احساس می‌شود در حال حاضر همه در تحولات پیش‌رو، اولویت را به منافع شخصی خود می‌دهند.

برخی منابع در تیپ غزه به وجود اشکالاتی در تصاویری که از هفتم اکتبر ضبط شدند، پی برده و در این خصوص گفتند، برخی از تصاویر ضبط شده بر اساس دستورالعمل‌های فرماندهان، یا حذف شدند و یا از شبکه دانلود و منتقل شدند و به همین دلیل دسترسی به آنها ممکن نیست، معمولا تصاویر ضبط شده توسط دوربین‌ها پس از مدت مشخصی پاک می‌شوند مگر اینکه شخصی آنها را عامدانه در داخل سیستم نگه دارد.

به نظر می‌رسد فردی تصمیم گرفته این تصاویر ضبط شده را انتقال داده و یا حذف کند تا به این شکل اطمینان یابد فرد دیگری از آنها اطلاع پیدا نخواهد کرد. این تصاویر بسیار حساس و مهم قلمداد می‌شوند زیرا گزارش کاملی از اتفاق رخ داده بوده و اقداماتی را که باید به ویژه در هشت ساعت ابتدایی حمله در پیش گرفته می‌شدند، نشان می‌دهند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید