رهبر سابق حزب کارگر انگلیس: اسرائیل به دنبال کوچ اجباری مردم غزه به صحرای سیناست

کدخبر: ۶۱۳۹۷۰
رهبر سابق حزب کارگر انگلیس و نماینده فعلی مجلس عوام این کشور گفت که هدف اسرائیل از حمله به غزه، کوچاندن ساکنان آن به شبه‌جزیره سینا در مصر است.
رهبر سابق حزب کارگر انگلیس: اسرائیل به دنبال کوچ  اجباری مردم غزه به صحرای سیناست

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا،  جرمی کوربین دوشنبه در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی ترکیه اظهار کرد: آتش‌بس موقت تمام شده و حملات از سرگرفته شده است و غیرنظامیان کشته می‌شوند. این نماینده مجلس عوام انگلیس از سرگیری حملات رژیم صهیونیستی در غزه را «مشمئزکننده و وحشتناک خواند و تاکید کرد: این حملات باید متوقف شود.

کوربین اظهار کرد که هدف از حمله رژیم صهیونیستی «اخراج تمام ساکنان غزه از طریق گذرگاه رفح به سیناست. وی افزود: این جنگ، توسعه‌طلبی اسرائیل است که به زیان مردم فلسطین تمام می‌شود. به نظر می‌رسد که دنیا چشمان خود را به روی حوادثی که رخ می‌دهد، بسته است.

کوربین از مواضع دولت انگلیس و حزب کارگر این کشور در قبال جنگ غزه انتقاد کرد و آن را «اشتباه» خواند. وی گفت که دولت و حزب کارگر «با آتش‌بس مخالفت کرده و صرفا گفتند که باید وقفه‌ای در بمباران‌ها ایجاد شود. وقفه برای چه چیزی؟ برای خاکسپاری کشته‌ها، دادن مقداری غذا و کمک به زنده‌ها و سپس کشتار آنها. این وضعیت وحشتناک است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید