خبر بد مشاور زلنسکی درباره بودجه کی یف

کدخبر: ۶۱۴۲۱۱
​ اقتصاد نیوز :یکی از مشاوران رئیس جمهوری اوکراین به پالتیکو گفت که دولت کی‌یف با کمبود شدید پول مواجه است و منابع مالی آن پس از ماه دسامبر به طور کامل تمام می‌شود.
 خبر بد مشاور زلنسکی درباره بودجه کی یف

  به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، یکی از مشاوران ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین که خواست نامش فاش نشود، گفت: بودجه ما دارد تمام می‌شود و پس از دسامبر دیگر پولی نداریم.

به نقل از خبرگزاری تاس، این اظهارنظر پیش از درخواست برنامه‌ریزی شده زلنسکی برای دریافت کمک مالی بیشتر از سناتورهای آمریکایی بیان شد.

چاک شومر، رهبر اکثریت سنا گفت که قرار بود روز سه شنبه این درخواست مطرح شود اما رئیس جمهوری اوکراین در آخرین لحظه آن را لغو کرد.

مشاور زلنسکی گفت، رئیس جمهوری اوکراین قرار بود به سناتورهای آمریکایی بگوید که بدون کمک مالی بیشتر، سربازان کی‌یف احتمالا اراضی بیشتری را از دست می‌دهند و در نهایت کی‌یف خودش در خطر است.

کامرون به آمریکا می‌رود/ گفت‌وگوی درباره غزه و اوکراین در دستور کار

میتو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز اخیرا گفته بود که دولت واشنگتن ۹۷ درصد از بودجه تایید شده از سوی کنگره را برای کمک به اوکراین استفاده کرده است.

مدیر دفتر مدیریت و بودجه دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا نامه‌ای را به رهبری کنگره فرستاد و هشدار داد که این کشور برای کمک به اوکراین تا پایان سال جاری میلادی دیگر منابعی ندارد اگر که قانونگذاران پیش نویس کمک مالی دولت را کنار بگذارند و تایید نکنند.

در ماه اکتبر، دولت ایالات متحده از کنگره خواست تا بودجه اضافی را برای سال مالی ۲۰۲۴ که از اول اکتبر در ایالات متحده آغاز می‌شود، برای کمک به رژیم صهیونیستی، اوکراین و همچنین مهار چین و روسیه در منطقه آسیا و اقیانوسیه کنار بگذارد. در مجموع، ایالات متحده قصد دارد حدود ۱۰۶ میلیارد دلار برای این اهداف هزینه کند.

چندین جمهوری خواه مجلس نمایندگان و سنا علیه ادامه کمک‌های مالی به کی‌یف صحبت کرده‌اند. پالتیکو روز دوشنبه گزارش کرد که رای سنا در مورد کمک به کی‌یف که قرار است در ۶ دسامبر امروز (چهارشنبه) برگزار شود، احتمالا به دلیل موضع جمهوری خواهان با شکست مواجه خواهد شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید