چالش تازه واشنگتن

نیروی هوایی آمریکا زمین گیر شد؟

کدخبر: ۶۱۴۶۰۳
اقتصادنیوز: امروز ضعف نیروی هوایی آمریکا به یکی از چالش های این بازیگر تبدیل شده، هرچند در کمال ناباوری، سکانداران این عرصه برای بهبود و ارتقای کادر هوایی تمایلی برای هزینه کردن ندارند. این گزاره چالشی است جدی بالاخص در میانه رقابت های میان چین و آمریکا.
نیروی هوایی آمریکا زمین گیر شد؟

به گزارش اقتصادنیوز، ماه سپتامبر، نیروی هوایی ایالات متحده تولد دیگری را جشن گرفت. با این همه این ساختار در 76 سالگی وضعیت بدی دارد. به واسطه پایین آمدن استانداردها، نیروی هوایی ایالات متحده نمی تواند به اندازه کافی برای تکمیل رده های خود نیرو جذب کند. اندازه و قابلیت سرویس دهی هواپیماهای جنگی این بازیگر در پایین ترین حد خود قرار دارد. آموزش کوتاه مدت باعث تضعیف آمادگی خلبان ها نیز شده است.

نیروی هوایی آمریکا زمین گیر شد؟

در مجموع، نیروی هوایی آمریکا برای اجرای طوفان صحرای دیگر در برابر چین تلاش می‌کند. در این میان آنچه قابل تامل است، بی میلی رهبران سرویس برای هزینه کردن جهت بهبود ساختار حاکم است. به نوشته نشنال اینترست، نیروی هوایی فعال در سال مالی 2023 اهداف استخدامی خود را 11 درصد از دست داد و ذخایر هوایی اش 30 درصد کاهش یافت. رئیس استخدام نیروی هوایی در این باره گفت که اگر این ساختار هوایی سیاست های خود را در مورد مصرف مواد مخدر، ترکیب بدن، سن و موارد مشابه تغییر نمی داد، اعداد بسیار بدتر می شد. در حالی که برخی از ناظران داده ها را برابر با استانداردهای پایین تر انکار می کنند، اما حقیقت ان آن است که نیروی هوایی اسرائیل به شدت زیر سوال رفته است.

نیروی هوایی آمریکا از زمان تأسیس خود در سال 1947 تا پایان جنگ سرد، به ساخت و نگهداری کادری از استثنایی ترین هوانوردان در جهان اهمیت زیادی داد. انتخاب برای دانشکده پرواز بر اساس عملکرد در طول فرآیند الحاق و تجربه پرواز قبلی بود - معیارهایی که کسانی را که بالاترین پتانسیل را داشتند در مدرسه پرواز در راس قرار می داد. فرایندغربالگری برای تعالی در هر مرحله از آموزش ادامه یافت.نرخ غربالگری برای مدارس پرواز در دهه 1980 از 20 درصد فراتر رفت، و این میزان برای هر مدرسه‌ای بالاتر بود. اما تلاش برای افزایش کارایی در دهه 1990 و ابتکار عمل برای بهبود تنوع نژادی در دهه 2020، فرآیند غربالگری را به سخره گرفته. در سال 2021، تنها 0.27 درصد از داوطلبان دانشکده پرواز به دلیل عملکرد حذف شدند.

F-35 Stealth Fighter (1)

ظرفیت و آمادگی نیروی هوایی ایالات متحده

در اوج جنگ سرد، نیروی هوایی ایالات متحده دارای چهار هزار 468 جنگنده و 331 هواپیمای بمب افکن بود. تقریباً از هر ده نفر هشت نفر توانایی انجام مأموریت داشتند. امروزه آمریکا فقط هزار 932 جنگنده و 140 هواپیمای بمب افکن در اختیار دارد. در هر روز معین، از هر ده نفر، تنها شش نفر برای انجام ماموریت های جنگی مناسب هستند. در جنگ با چین، نیروی هوایی توانست تنها 32 درصد از ظرفیت جنگنده و بمب افکن خود را در سال 1987 تولید کند. متأسفانه، سطح آمادگی خلبانان واحد و انفرادی نیز به سطوح بی سابقه ای کاهش یافته است.

در اوج جنگ سرد، خلبانان جنگنده به طور متوسط بیش از 160 سورتی پرواز / 200 ساعت در سال پرواز می کردند. در سال 2022، خلبانان جنگنده نیروی هوایی به طور متوسط تنها هفتاد و چهار سورتی پرواز / 129 ساعت در سال انجام دادند. آنها همچنین به طور میانگین کمتر از دو مورد از سه سورتی شبیه ساز ماموریتی را که ظاهراً باید هر ماه دریافت کنند، انجام دادند. طبق تعریف خود این سرویس، اسکادرانی در نیروی هوایی وجود ندارد که بتوان آن را آماده ماموریت دانست.

یکی از دلایلی که نیروی هوایی 76 ساله به یک سرویس جداگانه تبدیل شد این بود که ارتش ایالات متحده به نظر می رسید که علاقه ای به حفظ سلامت بازوی هوایی خود ندارد. ژنرال «بیلی» میچل به دنبال مطالعه‌ای در سال 1923 به نام «گزارش لاسیتر» که وضعیت تأسف‌بار هوانوردی نظامی را مستند می‌کرد، کمپینی را آغاز کرد که برای آگاه کردن مردم از خطرات این بی‌توجهی.به نظر می رسد تاریخ در حال تکرار است - فقط اکنون ارتش نیست، بلکه سرویسی است که وظیفه تسلط بر آسمان ها را بر عهده دارد،ساختاری که ظاهرا علاقه خود را به برتری هوایی از دست داده است.

USAF-pulling

در سال 2021، ژنرال «سی کیو» براون، رئیس ستاد نیروی هوایی وقت، مقاله ای با عنوان «تعریف مجدد آمادگی یا باخت» نوشت. ژنرال براون هرگز آمادگی را دوباره تعریف نکرد. در عوض، یک سال بعد، یکی از ارشدترین رهبران سرویس، جلسه طوفان فکری با اندیشکده‌های بزرگ برگزار کرد و پیشنهاداتی را در مورد چگونگی دور کردن روایت عمومی از (عدم آمادگی) مطرح کرد.اکنون، در سال مالی 2024، این سرویس برای ساعات پروازی کمتری نسبت به هر سالی که از زمان تأسیس خود داشته، بودجه تعیین کرده است.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۱۰ اردیبهشت

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید