عربستان آمریکا را زیر سوال برد

کدخبر: ۶۱۴۷۸۸
​ اقتصادنیوز : وزیر خارجه عربستان طی مصاحبه‌ای با یک رسانه آمریکایی ضمن انتقاد از شورای امنیت سازمان ملل برای عدم توانایی در اتخاذ موضعی سخت درخصوص جنگ غزه، اقدام آمریکا مبنی بر وتوی قطعنامه آتش‌بس این سازمان برای جنگ کنونی را زیر سوال برد.
 عربستان آمریکا را زیر سوال برد

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان سعودی نیز همانند دیگر همتایانش در هفته‌ای که گذشت در واشنگتن حضور داشت تا جلساتی را با دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا پیرامون جنگ غزه برگزار کند.

وزیر خارجه عربستان در مصاحبه‌ای با رسانه آمریکایی پی‌بی‌اس خواستار آتش‌بس در جنگ غزه شد و گفت: ما شاهد قتل‌عامی بی‌سابقه در غزه هستیم که تحت هیچگونه مسائلی مبنی بر دفاع از خود قابل توجیه نیست. ما باید به دنبال راهی برای خروج از این درگیری باشیم و درنتیجه فکر کنیم که باید آتش‌بسی باشد تا در وهله اول به ما اجازه رسیدگی به این وضعیت وخیم در غزه را بدهد. ما فقط شاهد کشته شدن مردم توسط بمب‌های اسرائیل نیستیم، بلکه مردمانی به دلیل وجود بیماری‌ها از بین می‌روند. ما باید بر حفظ جان غیرنظامیان غزه متمرکز شویم.

خبر مرتبط
عربستان میانجی صلح حماس و اسرائیل می‌شود؟

اقتصادنیوز: وزیر خارجه عربستان در واشنگتن خواستار توقف فوری درگیری‌ها در غزه شد و تاکید کرد که ریاض آمادگی دارد با پایان دادن به جنگ درباره آینده گفت و گو کند.

فیصل بن فرحان در ادامه با اشاره به قطعنامه آتش‌بس شورای امنیت سازمان ملل که توسط آمریکا وتو شد، افزود: معمولا چیزی که ما شاهدیم، یک درگیری در صحنه بین‌المللی است. ما همیشه به دنبال راهی برای خاتمه جنگ هستیم؛ بنابراین از اینکه شورای امنیت سازمان ملل قادر نیست موضع سختی را در پیش بگیرد، بسیار متاسفیم. همچنین ما با اقدام آمریکا مبنی بر وتوی قطعنامه مذکور بی‌شک مخالف هستیم.

او در پاسخ به سوال خبرنگار رسانه پی‌بی‌اس که عربستان چه پاسخی به این اقدام آمریکا خواهد داد، گفت: ما با اقدام آمریکا مخالفیم و این قطعنامه شایسته و مستحق بررسی است. ما همچنان به ارسال این پیام مهم که بسیاری از غیرنظامیان تاکنون کشته شده‌اند، ادامه می‌دهیم. هیچ دلیلی برای از بین رفتن غیرنظامیان وجود ندارد و از همه مهم‌تر دلیلی برای ادامه این عملیات نظامی و این حجم از تلفات غیرنظامیانی که منافع کسی از جمله اسرائیل را محقق نمی‌کنند، وجود ندارد.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید