بیانیه مهم وزارت خارجه سوریه علیه آمریکا

کدخبر: ۶۱۴۸۷۷
اقتصادنیوز: سوریه استفاده آمریکا از حق (وتو) علیه پیش نویس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای توقف تجاوزات مستمر اسرائیل به مردم فلسطین در نوار غزه برای شصت و چهارمین روز را محکوم
بیانیه مهم وزارت خارجه سوریه علیه آمریکا

سوریه استفاده ایالات متحده از حق (وتو) علیه پیش نویس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای توقف تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی به مردم فلسطین در نوار غزه برای شصت و چهارمین روز را محکوم و اعلام کرد که وتوی آمریکا برای چندمین بار ثابت کرد که واشنگتن نه تنها شریک قتل عام رژیم اشغالگر است، بلکه در کنار آن در نوار غزه نیز جنگ می‌کند.

وزارت امور سوریه در بیانیه امروز خود افزود، سوریه به نام تمام معانی شریف انسانیت و به نام حقوق بشردوستانه بین‌المللی، استفاده از حق وتوی ایالات متحده آمریکا علیه پیش‌نویس قطعنامه‌ای را که هدف اصلی آن توقف قتل عام صهیونیست‌های نژادپرست بود، محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: سوریه همچنین سیاست‌های فاجعه‌بار انگلیس که از رای‌گیری خودداری کرد و همچنین سیاست‌های غربی که اشغال را به مدت 64 روز برای ارتکاب جنایات نسل‌کشی و کشتار جمعی در نوار غزه و کرانه باختری تشویق کردند، محکوم می‌کند.

وزارت امور خارجه سریه افزود: استفاده از حق وتوی آمریکا برای چندمین بار نشان می‌دهد که واشنگتن نه تنها در این کشتار شریک است، بلکه در نوار غزه در کنار اشغالگران جنگ می‌کند و تنها هدفش نابودی مردم فلسطین و ایجاد (اسرائیل بزرگ) بر بقایای فرزندان فلسطین است.

وزارتخانه یادشده خاطرنشان کرد که وتوی جدید آمریکا در ادامه مانع تراشی واشنگتن و متحدانش در برابر 100 پیش نویس قطعنامه در شورای امنیت است که منجر به تداوم کشتار بی رویه علیه فلسطینی ها از سال 1948 تا امروز شده است.

در ادامه بیانیه وزارت امور خارجه سوریه نیز آمده است: آمریکا و برخی از متحدانش اخیرا به بسیج ناوگان خود در سواحل شرقی دریای مدیترانه متوسل شده‌اند تا رژیم صهیونیستی را به ادامه تجاوزات خود تشویق کنند و هنوز محموله های تسلیحاتی که باعث مرگ مردم از جمله سلاح‌های ممنوعه بین المللی از جمله سلاح های فسفری تامین می‌شود.

به گزارش سانا، در ادامه بیانیه آمده که حمایت مستمر ایالات متحده از عوامل خود در منطقه جزیره، تقویت پایگاه‌های خود در استان حسکه و دیرالزور و عدم محکومیت حملات مکرر رژیم صهیونیستی به فرودگاه های غیرنظامی و سایر اماکن در سوریه در چارچوب یک طرح واحد صهیونیستی برای از بین بردن آرمان‌های عرب در همه کشورهای آن صورت می گیرد.

در پایان این بیانیه آمده است: سوریه بار دیگر می‌گوید که حمایت آمریکا و غرب از رژیم اشغالگر، به ویژه سخنانی که بسیاری از این کشورها درباره آنچه موسوم به «حق دفاع اسرائیل از خود» مطرح می‌کنند، اوج نفاق و مجوزی برای اشغالگران برای ادامه کشتار فلسطینیان است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید