آغاز انتخابات ریاست جمهوری در مصر/ خیز السیسی برای فتح کاخ ریاست جمهوری تا 6 سال دیگر!

کدخبر: ۶۱۵۰۰۰
اقتصادنیوز: واجدین شرایط مصری امروز برای انتخاب 6 ساله رئیس جمهور کشورشان به پای صندوق‌های رأی می‌روند.
آغاز انتخابات ریاست جمهوری در مصر/ خیز السیسی برای فتح کاخ ریاست جمهوری تا 6 سال دیگر!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، مصری‌هایی که واجد شرایط رای دادن هستند امروز یکشنبه به پای صندوق های رای می‌روند تا در انتخابات ریاست جمهوری که در آن چهار نامزد با هم رقابت می‌کنند، رای خود را به صندوق بیندازند.

مردم مصر امروز برای انتخاب رئیس جمهور کشورشان برای یک دوره 6 ساله به پای صندوق‌های رأی می‌روند.

از مهم ترین نامزدهای ریاست جمهوری مصر «عبدالفتاح السیسی»، رئیس جمهور کنونی این کشور است که خود را برای کسب دور سوم آماده می‌کند.

67 میلیون مصری واجد شرایط رای دادن، از امروز تا روز سه‌شنه در انتخابات شرکت می‌کنند و نتایج رسمی آن در 18 دسامبر اعلام می‌شود.

در این دوره از انتخابات مصر، عبدالفتاح السیسی (68 ساله)، به همراه سه نامزد دیگر انتخابات به نام‌های «فرید زهران»، رئیس حزب دموکراتیک مصر، «عبدالسند یمامه» از حزب وفد که یک حزب لیبرال به شمار می‌آید و «حازم عمر» از حزب جمهوری خلق به رقابت خواهند پرداخت.

این انتخابات در شرایطی برگزار می‌شود که مصر شرایط سخت اقتصادی با تورم نزدیک به 40 درصد تجربه می‌کند و پول ملی این کشور 50 درصد از ارزش خود را از دست داده است.

کارشناسان سیاسی و اقتصادی بر این باورند که حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه تاثیر اقتصادی و سیاسی زیادی به مصر گذاشته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید