بایدن قوانین کشورش را زیر پا گذاشت!/ کمک‌های تسلیحاتی به اسرائیل

کدخبر: ۶۱۵۲۶۴
اقتصادنیوز: طبق گزارش رسانه‌های آمریکایی، کاخ سفید برای ارسال سلاح به اسرائیل از هیچ قانون داخلی یا بین‌المللی تبعیت نمی‌کند.
بایدن قوانین کشورش را زیر پا گذاشت!/ کمک‌های تسلیحاتی به اسرائیل

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، طبق گزارش‌های منتشر شده در رسانه‌های آمریکایی، کاخ سفید برای ارسال سلاح به اسرائیل و حمایت از این رژیم در کشتار مردم فلسطین از هیچ قانونی پیروی نمی‌کند و حتی مصوبات کنگره کشورش در این خصوص را نیز نادیده می‌گیرد.

خبر مرتبط
مخالف حداکثری مردم آمریکا با سیاستهای بایدن در جنگ غزه

نظرسنجی شبکه خبری سی.بی.اس آمریکا نشان می‌دهد که بیش از 60 درصد آمریکایی‌ها مخالف سیاستهای بایدن در جنگ غزه‌اند.

طبق این گزارش‌ها، دولت بایدن در ارسال ۱۴هزار گلوله تانک به سرزمین‌های اشغالی برای تجهیز صهیونیست‌ها هیچ‌یک از الزامات کنگره را رعایت نکرده است. آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، طبق اعلامیه ۹ دسامبر آژانس همکاری امنیتی دفاعی آمریکا فروش این گلوله‌های ۱۲۰ میلی‌متری و تجهیزات مربوط به تانک‌ها به ارزش بیش از ۱۰۶ میلیون دلار را تایید کرد. بلینکن تنها توضیحی که در این خصوص به کنگره داد این بود که این یک وضعیت اضطراری است و منافع آمریکا ایجاب می‌کند این گلوله‌ها به اسرائیل ارسال شود، این در حالی است که این اقدام تحت عنوان بند ۳۶ قانون کنترل صادرات تسلیحات کاملاً مغایر با الزامات کنگره است.

خبر مرتبط
توانایی ترامپ در حل مساله غزه از بایدن بیشتر است!/ دیدگاه مثبت مردم آمریکا نسبت به ترامپ

اقتصادنیوز: طبق نظرسنجی وال استریت ژورنال آمریکایی‌ها به توانایی ترامپ برای پایان دادن به جنگ غزه بیشتر از بایدن اطمینان دارند.

این اقدام در حالی صورت گرفته است که هنوز در کنگره بر سر چگونگی کمک نظامی واشنگتن به اوکراین، اسرائیل و تایوان بن‌بست تصمیماتی وجود دارد. جمهوری خواهان از تلاش‌های بایدن برای بستن قرارداد ۱۱۰ میلیارد دلاری از طریق این نهاد جلوگیری می‌کنند و خواهان گنجاندن طرح انجام اصلاحات گسترده در مرز مکزیک هستند. برخی از دموکرات‌ها نیز از تلفات غیرنظامیان در غزه اظهار نگرانی کرده و خواستار مشروط کردن بودجه اسرائیل به کاهش عملیات نظامی تل‌آویو در نوار غزه، شده‌اند.

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست تایید کرد که تیم بایدن از قوانین خود آمریکا نیز برای ارسال سلاح به کشورهای خارجی تبعیت نمی‌کند، قانونی که می‌گوید در صورت وجود احتمال تلفات غیرنظامی در ارسال سلاح، باید از ارسال این تسلیحات تامل کرد.

خبر مرتبط
خیز بایدن برای نابودی غزه /نقشه آمریکا برای ارسال سلاح خاص به اسرائیل

اقتصادنیوز :به گفته چهار منبع آگاه از جمله یک مقام آمریکایی و یک مقام سابق آمریکایی، دولت بایدن از کنگره خواسته تا فروش ۴۵ هزار گلوله برای تانک‌های «مرکاوا» اسرائیل را برای استفاده در حمله به حماس در غزه تایید کند.

مقامات دولت بایدن ادعا می‌کنند که هنوز زود است در باره اینکه آیا روش‌های اسرائیل با قوانین جنگ مطابقت دارد یا نه، قضاوت کرد.

اخیراً پنج سناتور دموکرات نامه‌ای به بایدن ارسال کرده‌اند که در آن نسبت به جنایات اسرائیل و تلفات غیرنظامی در نوار غزه هشدار داده شد. به نظر می‌رسد شکاف در اردوگاه دموکرات‌ها در حال افزایش است. بیش از ده‌ها سناتور دموکرات اصلاحیه‌ای برای بسته ۱۱۰ میلیارد دلاری رئیس‌جمهوری کشورشان پیشنهاد کرده که اسرائیل را ملزم می‌کند به قوانین امریکا و مقرارات بین المللی پایبند باشد و حفاظت از غیرنظامیان را نیز در اولویت قرار دهد.

دموکرات‌ها چنین استدلال می‌کنند که دولت امریکا باید از قوانین داخلی و مقرارت بین‌المللی تبعیت کند و به این واقعیت اشاره می‌کند به اینکه قبلاً حتی دولت ریگان نیز به‌دلیل نگرانی از استفاده بمب‌های خوشه‌ای در لبنان

از تحویل تسلیحات به تل‌آویو منع شده بود.

با این حال، به‌نظر می‌رسد که تیم بایدن در حال حاضر جعبه پاندورا را با ارائه مهمات خوشه‌ای به دولت اوکراین باز کرده است، صرف نظر از این‌که دولت اوکراین نیز سابقه طولانی در استفاده از این سلاح‌ها علیه غیرنظامیان صلح‌طلب دونباس دارد. این سؤال پیش می‌آید که چرا سناتورهای دموکرات در ۲۲ ماه گذشته سکوت اختیار کردند و فقط اکنون زنگ خطر را با سردرگمی تیم بایدن به صدا درآورده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید