افشاگری از دروغ‌های اسرائیل درباره مجروحان نظامی

کدخبر: ۶۱۵۲۹۹
اقتصادنیوز: طبق گزارش روزنامه هاآرتص ارتش اسرائیل تعداد افراد زخمی را ۱۵۹۳ نفر گزارش کرده است این درحالیست که ارتش این رژیم ادعا می‌کند که ۲۵۵ سرباز در وضعیت حاد، ۴۴۶ مجروح در حالت معمولی و ۸۹۲ مجروح سطحی وجود دارد.
افشاگری از دروغ‌های اسرائیل درباره مجروحان نظامی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، طبق آمار وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی، از زمان شروع عملیات «طوفان‌الاقصی» در هفتم اکتبر (۱۵ مهر) تا تاریخ ۱۰ دسامبر(۱۹ آذر)، ۱۰ هزار و ۵۴۸ سرباز و افراد دیگر در جنگ مجروح شدند که از این میان ۱۳۱ نفر در بیمارستان، ۴۷۱ نفر در وضعیت وخیم و ۸۶۸ نفر در وضعیت متعادل قرار دارند.

طبق گزارش روزنامه هاآرتص، این درحالی است که ارتش رژیم صهیونیستی تعداد افراد زخمی را ۱۵۹۳ نفر گزارش کرده است. ارتش رژیم صهیونیستی ادعا می‌کند که ۲۵۵ سرباز در وضعیت حاد، ۴۴۶ مجروح در حالت معمولی و ۸۹۲ مجروح سطحی وجود دارد.

مقاومت فلسطین تل‌آویو را راکت باران کرد

پس از آنکه این روزنامه بررسی‌های لازم را درخصوص تعداد افراد مجروح گزارش داد، «تفاوت فاحش و غیرقابل توجیهی» میان آنچه ارتش صهیونیستی گفته بود با آنچه بیمارستان‌ها ارائه کرده‌انتد، آشکار شد.

هاآرتص در گزارش خود نوشته است: برای مثال مرکز درمانی «بارزیلای» در عسقلان گزارش داده که ۱۹۴۹ سرباز از هفتم اکتبر آسیب دیده‌اند اما ارتش می‌گوید که در مجموع ۱۵۹۳ سرباز زخمی شده‌اند.

این روزنامه در پایان نوشت از هفتم اکتبر، ۱۰۵۸۴ سرباز و غیرنظامی زخمی شده‌اند که از این تعداد ۱۳۱ نفر در حین درمان در بیمارستان کشته شده‌اند، ۴۷۱ نفر در وضعیت شدید یا وخیم، ۸۶۸ نفر در وضعیت متوسط و ۸۳۰۸ نفر در وضعیت سطحی قرار دارند. همچنین، حدود ۶۰۰ نفر دچار حملات عصبی شده و ۲۰۶ نفر در وضعیت نامعلومی قرار داشتند.

این اولین باری نیست که رژیم صهیونیستی و کابینه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم با توسل به دروغ و انتشار اخبار جعلی سعی در تحریف روایت‌ها دارند.

روز یکشنبه طبق ویدئویی که «میدل ایست آی» در صفحه اجتماعی ایکس منتشر کرد، مشخص شد که اسرای فلسطینی که توسط ارتش صهیونیستی بازداشت و برهنه شده بودند، هیچ‌کدام نظامی نبوده و ارتش رژیم صهیونیستی صرفا به افراد غیرنظامی فلسطینی سلاح داده و از آن‌ها فیلم گرفته تا ادعا کند که این افراد نظامی هستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از جریان پول حقیقی در بازار سهام؛

      اقتصادنیوز: در هفته اخیر و همزمان با تداوم ریزش شاخص کل بورس تهران، روند خروج سرمایه از بورس تهران نیز ادامه داشت.

    کارگزاری مفید