سفر وزیر دفاع آمریکا به تل‌آویو

کدخبر: ۶۱۵۵۵۶
اقتصادنیوز: یدیعوت آحارانوت، نشریه صهیونیستی به نقل از مقامات آگاه که نخواست نامشان فاش شود اعلام کرد لوئید آستین، وزیر دفاع آمریکا قرار است هفته آینده به سرزمین‌های اشغالی سفر کند.
سفر وزیر دفاع آمریکا به تل‌آویو

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، آمریکا بزرگترین حامی مالی، تسلیحاتی و سیاسی رژیم صهیونیستی از زمان آغاز جنگ غزه در هفتم اکتبر محسوب می‌شود.

وتوی قطعنامه پیشنهادی برای استقرار آتش بس در غزه برای دومین بار در شورای امنیت، ارسال تسلیحات شامل ۱۴ هزار گلوله تانک به ارزش بیش از یکصد میلیون دلار به تل آویو، و در نهایت طرح ۱۴ میلیارد دلاری کمک به این رژیم که اکنون در کنگره است، تنها گوشه‌ای از حمایت‌های گسترده واشنگتن از این رژیم جعلی به حساب می‌آید. 

خبر مرتبط
رسانه عبری: آمریکا از نتانیاهو ناامید شده است

​ اقتصادنیوز: یک رسانه عبری‌زبان فاش کرد که اهتمام نخست‌وزیر اسرائیل به منافع سیاسی خود به جای مسائل امنیتی منجر به ناامیدی دولت آمریکا از وی شده است.

یدیعوت آحارانوت، نشریه صهیونیستی به نقل از مقامات آگاه که نخواست نامشان فاش شود اعلام کرد لوئید آستین، وزیر دفاع آمریکا قرار است هفته آینده به سرزمین‌های اشغالی سفر کند. 

براساس گزارش این رسانه، آستین در این سفر در راس هیاتی بلندپایه به تل آویو سفر خواهد کرد و سپس یک تور منطقه‌ای نیز خواهد داشت. این سفر با هدف برنامه دولت بایدن به منظور پایان بخشیدن به جنگ غزه است. 

خبر مرتبط
قدردانی نتانیاهو از موضع آمریکا درباره غزه در شورای امنیت

اقتصادنیوز: نخست وزیر اسرائیل شنبه شب از آمریکا به خاطر وتوی قطعنامه شورای امنیت درباره غزه تشکر کرد.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا نیز قرار است تا پایان هفته به تل آویو سفر کند. 

از زمان آغاز جنگ غزه، تمامی مقامات ارشد آمریکایی از جمله رئیس جمهور، وزیر خارجه، مشاور امنیت ملی، وزیر دفاع، و قانونگذاران ارشد کنگره به سرزمین‌های اشغالی سفر و حمایت خود را از تل آویو ابراز داشته اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید