بازار جبالیا در غزه به گورستان تبدیل شد

کدخبر: ۶۱۵۶۱۶
اقتصادنیوز:بمباران منازل فلسطینی‌ها در سراسر غزه و هلاکت تعدادی از نظامیان اسرائیل در کمین نیروهای فلسطینی از جدیدترین اخبار مربوط به فلسطین است.
 بازار جبالیا در غزه به گورستان تبدیل شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، در حالی که بمباران مناطق مختلف نوار غزه و حملات توپخانه ای ارتش رژیم صهیونیستی علیه این مناطق همچنان ادامه دارد فعالان خبری از اوضاع وخیم پناهگاه‌های آوارگان فلسطینی سخن می‌گویند.

بمباران غزه و اوضاع وخیم پناهگاه‌های آوارگان

شبکه المیادین گزارش داد که حملات هوایی جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی علیه مناطق مختلف نوار غزه طی بامداد امروز و ساعت‌های گذشته همچنان ادامه داشته است به طوری که این حملات شهر خان یونس واقع در جنوب نوار غزه را در هم کوبید.

خبر مرتبط
نماینده روسیه در سازمان ملل: آمریکا مسئول مرگ غیرنظامیان در غزه است

روسیه تاکید کرد که آمریکا در تلاش برای توجیه متحد خاورمیانه‌ای خود، بار دیگر قطعنامه شورای امنیت را وتو کرد

جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی منازل مسکونی در دیرالبلح واقع در مرکز نوار غزه را نیز بمباران کردند که در پی آن چندین فلسطینی بی گناه از جمله چند کودک به شهادت رسیدند.

توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی نیز مانند روزهای گذشته مناطق مختلف بخش مرکزی نوار غزه را هدف قرار داد.

مناطق التفاح و الدرج واقع در شرق غزه نیز شاهد حملات توپخانه ای ارتش رژیم صهیونیستی بود. اطراف مرکز درمانی ناصر واقع در شهر خان یونس نیز توسط توپخانه ارتش این رژیم هدف قرار گرفت.

علم الصباح یک فعال فلسطینی در رفح تاکید کرد: اوضاع در پناهگاه‌های آوارگان فلسطینی به ویژه در سایه شرایط بد جوی وخیم شده است.

افزایش آمار شهدا و زخمی‌های فلسطینی

در همین راستا خبرنگار شبکه المیادین از افزایش آمار شهدا و زخمی‌های حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه خبر داد.

بر اساس این گزارش، تعداد شهدای فلسطینی از عدد ۱۸ هزار و ۵۰۰ تن عبور کرده است.

خبرنگار المیادین در غزه تاکید کرد که آمار زخمی‌های این حملات نیز افزایش یافته و به بیش از ۵۰ هزار تن رسیده است.

تبدیل شدن بازار جبالیا به گور دسته جمعی

شبکه الجزیره نیز گزارش داد که محاصره شمال نوار غزه توسط اشغالگران صهیونیست باعث شده که ساکنان اردوگاه جبالیا در این باریکه بازار اردوگاه را به گور دسته جمعی برای تدفین پیکر شهدای فلسطینی تبدیل کنند.

نبرد رزمندگان با متجاوزان صهیونیست در دیرالبلح

از سوی دیگر گزارش‌های رسانه‌ای از تداوم نبرد رزمندگان فلسطینی با متجاوزان در محورهای مختلف نوار غزه حکایت دارد.

خبرنگار شبکه المیادین گزارش داد که درگیری‌هایی در مناطق جنوبی دیرالبلح میان نیروهای مقاومت فلسطین و اشغالگران صهیونیست در جریان است.

بر اساس این گزارش، نیروهای فلسطینی همچنان آمادگی وارد آوردن ضربات سخت به نظامیان صهیونیست را دارند.

هلاکت یکی از فرماندهان تیپ معروف ارتش رژیم صهیونیستی

این در حالی است که ارتش رژیم صهیونیستی ساعتی قبل به هلاکت هشت تن از نظامیان خود در نوار غزه اذعان کرد.

بر اساس اعلام ارتش رژیم صهیونیستی، در میان عناصر به هلاکت رسیده پنج افسر و سه نظامی به چشم می‌خورند.

در این گزارش آمده است که نظامیان صهیونیست مذکور در کمین نیروهای وابسته به گردان‌های قسام در محله الشجاعیه واقع در نوار غزه به هلاکت رسیده‌اند.

در میان عناصر نظامی ارتش اشغالگر یکی از فرماندهان تیپ معروف جولانی نیز به چشم می‌خورند. ارتش رژیم صهیونیستی همچنین به زخمی شدن چهار نظامی صهیونیست دیگر و وخامت حال آنها اذعان کرده است.

حمله صهیونیست‌ها به یک مسجد و محاصره بیمارستان‌ها در کرانه باختری

از سوی دیگر اشغالگران صهیونیست در جریان حملات خود به مناطق مختلف کرانه باختری تعدادی از فلسطینی‌ها را بدون دلیل و تفهیم اتهام بازداشت کردند.

نظامیان صهیونیست به منطقه برقین در غرب جنین نیز حمله و به منازل شهروندان فلسطینی در این منطقه یورش بردند.

عمرو جرادات یک فعال فلسطینی تاکید کرد که نظامیان صهیونیست زیرساخت‌ها و ساختمان‌های موجود در اردوگاه جنین را برای چندمین بار پیاپی تخریب کردند.

وی افزود: متجاوزان صهیونیست مانع ورود و خروج افراد در اردوگاه جنین می‌شوند. از ۲۴ ساعت گذشته تاکنون روند بازداشت بی دلیل فلسطینی‌ها توسط نظامیان اشغالگر همچنان ادامه دارد.

نادر مساد اسیر فلسطینی آزاد شده در منزل خود در منطقه برقین واقع در غرب جنین مجدداً بازداشت شد. اشغالگران اعضای خانواده یک شهید فلسطینی را بعد از آنکه خانه آنها را در شهر جنین تخریب کرده بازداشت کردند.

اردوگاه شعفاط واقع در شمال قدس اشغالی نیز شاهد حمله نظامیان صهیونیست بود. ارتش رژیم صهیونیستی با استفاده از چندین بمب قدرتمند منزل عدی بعجاوی یکی از فرماندهان تیپ جنین را تخریب کردند.

عناصر ارتش رژیم صهیونیستی به صورت گسترده در حیات بیمارستان شفا شهر جنین اقدام به تیراندازی کردند. این نظامیان به شهر بیت لحم واقع در کرانه باختری نیز یورش بردند.

گزارش‌های رسانه‌ای از حمله اشغالگران به یک مسجد در محله الجابریات حکایت دارد. این نظامیان بیمارستان‌های جنین را تحت محاصره خود قرار داده‌اند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید