گزارش محرمانه پنتاگون اعلام شد؛کشته و مجروح شدن 315 هزار نظامی روس در اوکراین

کدخبر: ۶۱۵۶۲۴
​ اقتصادنیوز : یک منبع آگاه گفت، یک گزارش محرمانه اطلاعاتی ایالات متحده ارزیابی کرده که از آغاز جنگ اوکراین ۳۱۵ هزار سرباز روسیه کشته و زخمی شده‌اند که نزدیک به ۹۰ درصد نیروهای نظامی این کشور در آغاز حمله به اوکراین را شامل می‌شود. این در حالی که مسکو تاکید کرده چنین گزارش‌هایی از سوی آمریکا همیشه اغراق‌آمیز است.
گزارش محرمانه پنتاگون اعلام شد؛کشته و مجروح شدن 315 هزار نظامی روس در اوکراین

  به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، در این گزارش همچنین به تلفات پرسنل نظامی روسیه و از بین رفتن خودروهای زرهی این کشور در جنگ با اوکراین اشاره شده که این امر به منزله ضربه به تلاش‌ها برای مدرن‌سازی ارتش روسیه تلقی شده که می‌تواند تا 18 سال موجب عقبگرد آن شود.

به نقل از خبرگزاری رویترز، مقام‌های روسیه گفته‌اند که تخمین‌های غرب درباره تلفات ارتش این کشور اغراق آمیز است و همیشه در ارزیابی‌های خود، تلفات اوکراین را کم اعلام می‌کنند.

خبر مرتبط
روسیه مرکز فرماندهی ارتش اوکراین را منهدم کرد

اقتصادنیوز:وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که ارتش این کشور مرکز فرماندهی نیروهای ارتش اوکراین در منطقه لوهانسک با حملات توپخانه‌ای منهدم شده است.

این منبع آگاه همچنین اعلام کرد که ارزیابی اخیر گزارش اطلاعاتی آمریکا که اخیرا از محرمانه بودن خارج شد، نشان می‌دهد که روسیه حمله خود به اوکراین را با ۳۶۰ هزار نیرو آغاز کرد. اما بعد از آن ۳۱۵ هزار سرباز روسی یا ۸۷ درصد آن یا زخمی یا کشته شدند. این تلفات به دلیل این است که روسیه استانداردهای استخدام در ارتش را برای استقرار در اوکراین کاهش داده است.

خبر مرتبط
آمریکا، اوکراین را قربانی می‌کند؟/ پاشنه آشیل روسیه در جنگ اوکراین

اقتصادنیوز: ناظران با اشاره ه انفعال غرب در برابر حملات روسیه در اوکراین بر این باورند که تلاش آمریکا جهت پایان دادن به این جنگ بدون لحاظ کردن خواسته های کیف ف صرفا اعتبار این بازیگر را خدشه دار می کند. از منظر آنها تنها راه پایان دادن به درگیری ها در اوکراین تصرف کریمه است؛ شبه جزیره ای که پاشنه آشیل روسیه محسوب می شود.

در ادامه این ارزیابی همچنین آمده است: مقیاس تلفات باعث شده تا روسیه اقدامات فوق‌العاده‌ای را برای حفظ ثبات و توانمندی در نبرد با اوکراین در نظر بگیرد. روسیه در اواخر سال گذشته میلادی بسیج نسبی ۳۰۰ هزار نیرو را اعلام کرد.

این اظهارات در حالی مطرح شده که ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین در آخرین تلاش خود برای دریافت کمک‌های نظامی بیشتر از آمریکا، به این کشور رفته تا با قانونگذاران آمریکایی صحبت کند.

کی‌یف درباره تلفات و خسارات جنگ محرمانه عمل کرده و می‌گوید که افشای این اطلاعات، به تلاش‌های جنگی اوکراین لطمه می‌زند. در گزارش اوت ۲۰۲۳ نیویورک‌تایمز از قول مقام‌های آمریکایی آمده که تلفات

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید