پیام کرملین به کاخ سفید: سرت به کارخودت باشد

کدخبر: ۶۱۵۶۴۷
اقتصادنیوز : کرملین نگرانی‌های مطرح شده درباره محل نگهداری ناوالنی را در داخل سیستم زندان روسیه رد کرد و خطاب به آمریکا گفت که سرش به کار خودش باشد.
 پیام کرملین به کاخ سفید: سرت به کارخودت باشد

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، متحدان الکسی ناوالنی، منتقد کرملین گفته‌اند که او را از تبعیدگاهش در ۲۳۵ کیلومتری شرق مسکو به جایی نامعلوم برده‌اند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، میتو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته که به شدت نگران وضعیت سلامت ناوالنی است و به مقام‌های روسیه یادآور شد که آنها مسئول هرچه که برای این فرد اتفاق بیفتد، هستند.

خبر مرتبط
نماینده روسیه در سازمان ملل: آمریکا مسئول مرگ غیرنظامیان در غزه است

روسیه تاکید کرد که آمریکا در تلاش برای توجیه متحد خاورمیانه‌ای خود، بار دیگر قطعنامه شورای امنیت را وتو کرد

کرملین اما به این واکنش‌ها روی خوش نشان نداده و امروز (چهارشنبه) خطاب به میلر و دیگر همکارانش در آمریکا گفته که سرشان به کار خودشان باشد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین به خبرنگاران گفت: ما در اینجا درباره یک زندانی صحبت می‌کنیم که بر اساس قانون مجرم شناخته شده و در حال سپری کردن حبس خود است. همچنین شاهد مداخله یکسری کشورها از جمله آمریکا هستیم که این امری غیرقابل قبول و غیرممکن است.

 خبرگزاری رویترز گزارش کرده روند انتقال زندانیان توسط خطوط ریلی در قلمروی وسیع روسیه چندین هفته طول می‌کشد و در این مدت، وکلا و خانواده نمی‌توانند درباره محل جدیدی که زندانی قرار است در آن حبس خود را طی کند یا اینکه سلامتش چطور است، اطلاعی کسب کنند. همچنین هنوز مشخص نشده که آیا روند انتقال ناوالنی به یک زندان جدید در جریان است یا خیر.

سخنگوی ناوالنی هم گفته که کارمندان در ندامتگاه IK-۶ واقع در "ملخوو" در ۲۳۵ کیلومتری شرق مسکو به وکیل ناوالنی گفته بودند باید بیرون زندان منتظر بماند چون موکلش دیگر در میان زندانیان این ندامتگاه نیست.

سخنگوی ناوالنی گفت:‌ ما نمی‌دانیم که او اکنون کجاست. او می‌تواند در یکی از سیستم‌های ویژه زندان باشد که حدود ۳۰ تا از آنها در سراسر روسیه هستند. تلاش می‌کنیم تا به هرکدام از این تبعیدگاه‌ها برویم تا او را پیدا کنیم.

متحدان الکسی ناوالنی، منتقد سیاسی دولت روسیه برای انتقال او به تبعیدگاهی ویژه که سخت‌ترین درجه سیستم زندان روسیه است، آماده می‌شوند. وی در اوت سال جاری میلادی به ۱۹ سال حبس بیشتر بجز ۱۱ سال و نیم حبسی که در حال گذران آن است، محکوم شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید