زلنسکی سرزده وارد نروژ شد/ ادامه کمک‌های کشورهای اروپایی به اوکراین

کدخبر: ۶۱۵۶۹۶
اقتصادنیوز:رئیس جمهور اوکراین امروزدر سفری غیرمنتظره وارد نروژ شد تا با سران پنج کشور اروپای شمالی که از حامیان وی هستند، دیدار کند.
زلنسکی سرزده وارد نروژ شد/ ادامه کمک‌های کشورهای اروپایی به اوکراین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رویترز نوشت که قرار است سران کشور‌های شمال اروپا امروز در اسلو پایتخت نروژ گردهم آیند. به گفته دولت نروژ، زلنسکی و یوناس گار استور (Jonas Gahr Stoere) نخست وزیر میزبان در مورد موضوع‌هایی از جمله ادامه کمک‌های اسلو به کی‌یف دیدار خواهند کرد.

خبر مرتبط
سیگنال مثبت کاخ سفید به زلنسکی/ کی‌یف در انتظار نتایج ویژه

رئیس جمهوری اوکراین تاکید کرد که نشانه‌های مثبتی از کمک نظامی کنگره آمریکا به کی‌یف دریافت کرده است.

استور در بیانیه‌ای تصریح کرد که اسلو با ارائه کمک‌های "هدفمند و درازمدت" به حمایت از اوکراین ادامه خواهد داد. تلاش‌های اوکراین برای حفاظت از آزادی و امنیت نروژ اهمیت دارد.

خبر مرتبط
آمریکا، اوکراین را قربانی می‌کند؟/ پاشنه آشیل روسیه در جنگ اوکراین

اقتصادنیوز: ناظران با اشاره ه انفعال غرب در برابر حملات روسیه در اوکراین بر این باورند که تلاش آمریکا جهت پایان دادن به این جنگ بدون لحاظ کردن خواسته های کیف ف صرفا اعتبار این بازیگر را خدشه دار می کند. از منظر آنها تنها راه پایان دادن به درگیری ها در اوکراین تصرف کریمه است؛ شبه جزیره ای که پاشنه آشیل روسیه محسوب می شود.

خبرگزاری فرانسه نیز به نقل‌از این بیانیه نوشت که زلنسکی با سران پنج کشور شمال اروپا (نروژ، سوئد، فنلاند، دانمارک و ایسلند) که نقش مهمی در تامین نیاز‌های این کشور در جنگ با روسیه ایفا می‌کنند، دیدار خواهد کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید