تلاش‌ها برای آتش‌بس بی‌نتیجه ماند/ حماس و اسرائیل از توافق جدید فاصله دارند

کدخبر: ۶۱۵۷۰۷
اقتصادنیوز:منابع اسرائیلی اعلام کردند که مسئولان این رژیم و مقامات حماس از دستیابی به توافقی جدید جهت آزادی اسیران بازداشت شده در غزه به دور هستند.
تلاش‌ها برای آتش‌بس بی‌نتیجه ماند/ حماس و اسرائیل از توافق جدید فاصله دارند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، این در حالی است که در گزارش‌های رسانه‌ای اخیر اعلام شده بود تلاش‌هایی برای دستیابی به توافق جدید در جریان است.

خبر مرتبط
چرا کاخ سفید از توافق تبادل اسرا در غزه ناامید است؟

اقتصادنیوز:مقامات آمریکایی گفتند که دولت این کشور به دلیل برخی عواملی که مذاکرات برای توافق تبادل اسرای نوار غزه تا پایان سال جاری را دشوارتر کرده است، امیدی به انجام شدن آن ندارند.

یک منبع که در جریان تماس‌ها قرار دارد، به روزنامه هاآرتص گفت، در حال حاضر مذاکرات مداومی در خصوص این توافق وجود ندارد. به گفته او، مذاکرات اولیه‌ای وجود دارد که هدف از آن ارزیابی این است که آیا طرفین آماده بررسی شروط دستیابی به توافق جدیدی هستند یا خیر.

پیشتر همچنین خبرگزاری فرانسه گزارش داد، رژیم صهیونیستی با تصویب قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل برای آتش‌بس در غزه و بیانیه مشترک استرالیا، کانادا و نیوزیلند در حمایت از برقراری آتش‌بس، تحت فشار شدید از سوی متحدان خود قرار گرفته است.

خبر مرتبط
فرار به جلوی آمریکا درباره وتوی قطعنامه آتش بس غزه؛ حماس مقصر است!

اقتصادنیوز: یک روز پس از انتقادهای گسترده به ایالات متحده درباره وتوی قطعنامه آتش بس در غزه، انتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا دلایل مخالفت آمریکا با آتش‌بس در جنگ غزه ارا اعلام کرد.

با تصویب قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل برای آتش‌بس فوری در غزه، رژیم صهیونیستی از سوی متحدان خود تحت فشار قرار گرفته است و آمریکا، حامی اصلی آن نیز بمباران‌های اسرائیل علیه غزه در واکنش به حمله هفت اکتبر حماس را کورکورانه و حساب‌نشده توصیف کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید