طرح جدید بن‌سلمان؛ ساخت اولین خانه اپرای عربستان در ریاض

کدخبر: ۶۱۶۵۰۸
اقتصادنیوز: شرکت درعیه و کمیسیون سلطنتی شهر ریاض از پروژه مشترک ساخت خانه اپرای رویال درعیه رونمایی کردند، مکانی دیدنی و فرهنگی که قرار است در بخش تاریخی درعیه که اهمیت فرهنگی زیادی دارد، ساخته شود.
طرح جدید بن‌سلمان؛ ساخت اولین خانه اپرای عربستان  در ریاض

به گزارش اقتصادنیوز طراحی این خانه اپرا به شرکت معماری بین‌المللی و مشهور اسنوهتا سپرده شده است. شرکت معماری سین آرکیتکتس ریاض نیز در این پروژه مشارکت خواهد داشت.

خانه اپرای رویال درعیه در نزدیکی ناحیه تاریخی الطریف در درعیه قرار خواهد داشت که در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

این خانه اپرا با مساحت ۴۶ هزار متر مربع، بخش اصلی مرحله دوم پروژه بزرگ درعیه و همسو با برنامه «چشم‌انداز ۲۰۳۰» است، و درعیه را به مرکزی فرهنگی در سطح استاندارد جهانی ارتقا می‌دهد.

خانه اپرای رویال درعیه از چهار بخش تشکیل می‌شود. یک تالار اپرا با ۲۰۰۰ صندلی، یک سالن قابل‌تغییر با ۴۵۰ صندلی، و یک سالن چندمنظوره با ۴۵۰ صندلی میزبان رویدادهای گوناگون خواهد بود، در حالی‌که تالاری روباز بر بام نیز بعدی دیگر به این تجربه فرهنگی می‌افزاید. این مکان دارای غرفه خدمات به بازدیدکنندگان، کافه، و فروشگاه نیز خواهد بود تا آن را به یک مقصد فرهنگی چندوجهی تبدیل کند.

ساختمان‌های این خانه اپرا به نحوی قرار می‌گیرند که در فضای باز بیرون مناطق سایه‌دار ایجاد کنند. این فضاها دارای پوشش گیاهی بومی خواهد بود تا تنوع زیستی و زیست‌بوم خاص اقلیم حفظ شود. خانه اپرای رویال درعیه با رعایت بالاترین استانداردهای زیست‌محیطی، راهبردهای حفاظت از آب، روشنایی، موقعیت ساختمان و گرمایش طراحی شده است.

ابراهیم السطان، رئیس کمیسیون سلطنتی شهر ریاض، این خانه اپرا را نماد اشتیاق ریاض برای طلایه‌داری نوآوری فرهنگی و معماری خواند و انتخاب ریاض برای میزبانی اکسپو ۲۰۳۰ را گواهی بر پیشرفت و پویایی این شهر دانست.

خانه اپرای درعیه نقطه عطف این سفر تحول‌آمیز در نظر گرفته می‌شود که میراث فرهنگی عربستان سعودی را با ویژگی‌های مدرن در هم می‌آمیزد.

جری اینزیلو، مدیرعامل شرکت درعیه، با ابراز خوشحالی از همکاری با اسنوهتا، تاکید کرد که این پروژه بخشی بنیادی از چشم‌انداز گسترده درعیه برای توسعه است.

شرکت اسنوهتا، که به‌دلیل طراحی‌های خلاقانه و پایدار معروف است، در نظر دارد در خانه اپرای رویال درعیه از عناصر سنتی معماری نجدی استفاده کند.

کیتیل تورسن، یکی از بنیان‌گذاران اسنوهتا، تاکید کرد هماهنگی میان سنت و زیبایی‌شناسی مدرن در ایجاد نمادی فرهنگی با بازتاب جهانی اهمیتی قابل‌ملاحظه دارد.

این طرح که با الهام از معماری نجدی است، میراث فرهنگی را با نوآوری در هم می‌آمیزد و چشم‌انداز توسعه فرهنگی درعیه را گسترش می‌دهد.   

 
 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید