روسیه غرب را متهم کرد

کدخبر: ۶۱۶۷۱۹
اقتصادنیوز : رئیس‌جمهور روسیه می‌گوید که غرب یک جنگ ترکیبی علیه روسیه به راه انداخته و اطلاعات در اختیار اوکراین قرار می‌دهد.
روسیه غرب را متهم کرد

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور که به همراه سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه در نشستی با هیات مدیره وزارت دفاع حاضر شده بود سال ۲۰۲۳ را یک سال پرتنش برای نیروهای مسلح روسیه ارزیابی کرد.

پوتین از ارتش به خاطر خدمات و انجام عادلانه وظایف، به ویژه با توجه به کسانی که در خط اول عملیات ویژه روسیه کار می کنند، تشکر کرد.

خبر مرتبط
پوتین برای انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد

اقتصادنیوز: رئیس‌جمهور روسیه برای شرکت در انتخابات آتی ریاست جمهوری این کشور که در اواخر اسفندماه ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد، ثبت نام کرد.

پوتین افزود: دشمن در تلاش برای نشان دادن نتایج ضد حمله به اربابان خود متحمل خسارات سنگینی شده و ذخایر خود را هدر داده است . اوکراین از آغاز ضدحمله خود که در ۴ ژوئن آغاز شد ۱۵۹۰۰۰ سرباز، ۱۲۱ هواپیما و ۷۶۶ تانک از جمله ۳۷ لئوپارد را از دست داده است.

او گفت که نیروهای مسلح روسیه در خط تماس در اوکراین ابتکار عمل را در دست دارند و هر کاری که لازم بدانند انجام می‌دهند. با ارزیابی وضعیت فعلی در میدان، می توان با اطمینان گفت که نیروهای ما ابتکار عمل را دارند. در اصل، ما آنچه را که لازم است انجام می‌دهیم. افسانه آسیب‌ناپذیری تجهیزات نظامی غرب شکسته شده است.

رئیس جمهور روسیه گفت: اخیرا فعالیت ناتو به طور کلی به شدت افزایش یافته است و نیروهای قابل توجهی از آمریکا از جمله هواپیماها در مرزهای روسیه مستقر شده‌اند و تعداد نیروهای اتحاد در شرق و مرکز اروپا افزایش یافته است.

 او با بیان اینکه ماهیت تهاجمی ناتو دیگر پنهان نیست، افزود که ادعای برتری جهانی مستقیماً در اسناد ایالات متحده گنجانده شده است.  اما رویدادهای امسال تایید کرد - خوب، همه ما این را می‌بینیم - که غرب همچنان به جنگ ترکیبی علیه روسیه ادامه می‌دهد، به طور فعال اطلاعات به رژیم کی‌یف می دهد، مستشاران نظامی می‌فرستد، سیستم‌های تسلیحاتی مدرن را منتقل می کند.

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه با تاکید بر اینکه ارتش روسیه امروز آماده‌ترین ارتش در جهان است، گفت که اوکراین از زمان آغاز عملیات ضد حمله در ۴ ژوئن، ۱۵۹۰۰۰ سرباز، ۱۲۱ هواپیما و ۷۷۶ تانک را از دست داده است. از ۴ ژوئن تاکنون ۱۵۹۰۰۰ پرسنل نظامی کشته و زخمی شده‌اند، ۱۲۱ هواپیما، ۲۳ هلیکوپتر، ۷۶۶ تانک، از جمله ۳۷ لئوپارد، ۲۳۴۸ خودروی زرهی از کلاس‌های مختلف،  ۵۰ بردلی منهدم شده است.

شویگو گفت: چرا ما هنوز تانک‌های آبرامز آمریکا را که چندین ماه پیش تحویل داده شده در میدان نبرد نمی‌بینیم. از زمان آغاز عملیات نظامی، اوکراین ۳۸۳ هزار سرباز کشته و زخمی، ۱۴ هزار تانک، خودروهای جنگی پیاده نظام و نفربر زرهی، ۵۵۳ هواپیما و ۲۵۹ هلیکوپتر، ۸۵۰۰ قبضه توپ صحرایی و سامانه‌های راکت پرتاب چندگانه را از دست داده است. .

او گفت: مزدورانی که از آغاز عملیات ویژه به طور فعال استخدام شده‌اند، عمدتاً از بین رفته‌اند. بیش از ۵,۸۰۰ مزدور، از جمله ۱,۴۲۷ از لهستان، ۴۶۶ از ایالات متحده و ۳۴۴ از بریتانیا کشته شدند. پدافند هوایی روسیه در طی شش ماه، ۱۰۶۲ موشک ناتو از جمله موشک‌های MLRS، عملیات تاکتیکی و کروز و بمب های هوایی هدایت شونده سرنگون کرده است.

وزیر دفاع روسیه گفت که اوکراین ۲۰۳ میلیارد دلار از کمک کنندگان خارجی دریافت کرده است که ۳۰ میلیارد بیشتر از تولید ناخالص داخلی این کشور است.

شویگو در جلسه وزارت دفاع گفت: در واقع، این کشور یک کشور ورشکسته است، زیرا بخش قابل توجهی از این وجوه وام‌هایی هستند که مشمول بازپرداخت هستند.غرب همچنین ۵۲۲۰ تانک، خودروهای جنگی پیاده نظام و نفربر زرهی، ۲۸ هواپیما، ۸۷ هلیکوپتر، ۲۳ هزار پهپاد و بیش از ۱۳۰۰ سامانه توپخانه را به کی‌یف عرضه کرد.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید