درخواست سئول از پکن چه بود؟

کدخبر: ۶۱۶۷۳۰
اقتصادنیوز : کره جنوبی امروز در واکنش به دیدار وزیر امورخارجه چین با مقام ارشد کره شمالی همزمان با پرتاب موشک بالستیک پیونگ یانگ، بار دیگر از پکن خواست تا نقش سازنده‌ای را درباره این کشور ایفا کند.
درخواست سئول از پکن چه بود؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا ، وزارت امور خارجه کره جنوبی تنها یک روز بعد از اینکه پکن اعلام کرد پاک میونگ هو معاون وزیر امورخارجه کره شمالی با وانگ یی همتای چینی خود دیدار کرده است این سخنان را اظهار کرد. روز دوشنبه پیونگ یانگ موشک قاره پیمای موسوم به هواسونگ-۱۸ را به سمت دریای شرق پرتاب کرد.

خبر مرتبط
انتقاد تند ایروانی از رفتار دبیرخانه سازمان ملل/ما مسئول رفتار هیچ‌کس در منطقه نیستیم

اقتصادنیوز: سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره قطعنامه 2231 و برجام سخنرانی کرد.

قطعنامه‌های شورای امنیت ملی سازمان ملل، کره شمالی را از انجام پرتاب‌های موشکی منع می‌کند.

لیم سو سوک سخنگوی وزارت امورخارجه کره جنوبی در بیانیه ای گفت: چین عضو مسوول و دائمی شورای امنیت و کشوری است که در کره شمالی نفوذ دارد. ما انتظار داریم که چین نقش سازنده‌ای ایفا کند تا کره شمالی اقدامات تحریک آمیز خود را متوقف کرده و به گفت‌وگوها بازگردد.

وی افزود: کره جنوبی، پرتاب موشکی کره شمالی را محکوم می‌کند و آن را تهدیدی جدی برای صلح منطقه‌ای و امنیت بین المللی می‌داند.

لیم سو سوک اظهار کرد: ما با آمریکا و ژاپن و سایر شرکای خود از نزدیک همکاری می‌کنیم تا در سطح شورای امنیت ملی سازمان ملل و با تحریم‌های مستقلانه و چندجانبه علیه کره شمالی به این مساله واکنش دهیم.

شورای امنیت ملی سازمان ملل قرار است امروز (سه شنبه) نشستی درباره آخرین پرتاب موشکی کره شمالی برگزار کند.

به گزارش ایرنا، وانگ یی وزیر امور خارجه چین روز دوشنبه و همزمان با پرتاب موشکی پیونگ یانگ، در پکن مذاکراتی سطح بالا با معاون وزیر امور خارجه کره شمالی انجام داد.

وزارت امور خارجه چین در بیانیه ای در خصوص دیدار وانگ یی با پاک میونگ هو، اعلام کرد: چین همیشه روابط خود با کره شمالی را از منظر استراتژیک و بلندمدت می‌بیند.

وانگ تاکید کرد: پکن مایل به تقویت ارتباطات و هماهنگی دوجانبه و تعمیق تبادلات و همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف با کره شمالی است.

بنا به گزارش وزارت خارجه چین، وانگ و پاک در مورد «نگرانی‌های مشترک» تبادل نظر کردند. در بیانیه امور خارجه چین توضیح بیشتری در مورد این نگرانی‌ها داده نشده است.

طبق این بیانیه معاون وزیر امور خارجه کره شمالی نیز تاکید کرد کره شمالی به تقویت همکاری چندجانبه با چین برای «حفاظت از منافع مشترک» و «حفظ صلح و ثبات منطقه‌ای» ادامه خواهد داد.​

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید