آمار بالای بیکاری در غزه/ ۱۹۲ هزار شغل در غزه از بین رفته است

کدخبر: ۶۱۶۹۷۱
اقتصادنیوز: سازمان بین‌المللی کار می‌گوید که مردم غزه ماه‌ها و شاید سال‌های آینده را در فقر زندگی خواهند کرد.
آمار بالای بیکاری در غزه/  ۱۹۲ هزار شغل در غزه از بین رفته است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، پیتر رادمیکر، معاون مدیر منطقه‌ای کشور‌های عربی در سازمان بین‌المللی کار می‌گوید که به دلیل جنگ تا کنون ۱۹۲ هزار شغل در غزه از بین رفته است و مردم این نوار محاصره شده ماه‌ها و شاید سال‌های آینده را در فقر زندگی خواهند کرد. 

به گزارش الجزیره، این مقام در سازمان بین‌المللی کار می‌گوید: «بازار کار در کرانه باختری و غزه حتی قبل از جنگ هم در رکود بود. به ویژه در غزه که به دلیل سال‌ها محاصره نرخ بیکاری بسیار بالا بود. با ادامه جنگ بسیاری از مردم غزه و کرانه باختری هیچ درآمد و دستمزدی نخواهند داشت. هیچ کس قرار نیست بابت کارشان پولی به آن‌ها بپردازد و بنابراین به طور فزاینده‌ای باید به کمک‌های بین‌المللی تکیه کنند». 

وی در ادامه در خصوص نحوه دریافت کمک‌های بین‌المللی گفت: «متاسفانه، مقامات فلسطینی بودجه‌ای برای ارائه کمک‌های اجتماعی ندارند، بنابراین این پول باید از خارج تأمین شود... همانطور که همه ما می‌دانیم، بحران‌های زیادی در سطح جهانی در حال وقوع است و در نتیجه شانس فلسطین برای دریافت کمک‌های بین‌المللی چندان بالا نیست».

گفتنی است، غزه که از سال ۲۰۰۵ تحت محاصره رژیم صهیونیستی قرار دارد، حتی قبل از آغاز درگیری اخیر از محرومیت شدید اقتصادی رنج می‌برد. بیکاری در این منطقه در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۳ به ۴۶.۴ درصد رسید که یکی از بالاترین نرخ‌ها در جهان است.

بر اساس گزارش سازمان ملل، بیش از ۸۰ درصد جمعیت غزه زیر خط فقر زندگی می‌کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی