عضو کمیسیون امنیت ملی:

حکم حبس ابد حمید نوری ناعادلانه بود

کدخبر: ۶۱۷۲۲۵
اقتصادنیوز :عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت که پرونده حمید نوری کاملاً غیرمنصفانه دادرسی شد و غربی‌ها و دشمنان ایران در این پرونده دست به سیاسی‌کاری زدند.
حکم حبس ابد حمید نوری ناعادلانه بود

  به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، «محمود عباس‌زاده مشکینی» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ، ضمن محکومیت رأی دادگاه سوئد درباره حمید نوری، اظهار کرد: پرونده حمید نوری از ابتدا سیاسی بود و با نگاه سیاسی شکل گرفت و در ادامه هم سیاسی دنبال شد و رأی آن هم سیاسی بود.

 

خبر مرتبط
بازجوی «حمید نوری» یک نفوذی بود

اقتصادنیوز: معاون حقوقی رئیس‌جمهور گفت:یک نفر از نفوذی‌های سازمان تروریستی منافقین به عنوان بازجو حمید نوری را بازجویی کرد. حتی فردی را کنار ایشان به زندان فرستادند تا ایشان را تخلیه اطلاعاتی کند.

وی بیان کرد: رأی دادگاه سوئد درباره حمید نوری کاملاً سیاسی و ناعادلانه بود، اما آنان باید بدانند که با این سیاسی‌کاری‌ها به منافع خود نمی‌رسند و راه به جایی نمی‌برند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دستگاه‌های قضائی، امنیتی و اطلاعاتی ما در این موضوع بسیار ظریف و هوشمندانه عمل کرده و باز هم پیگیر احقاق حق حمید نوری خواهند بود. پشت پرده پرونده حمید نوری، اغراض سیاسی دشمنان جمهوری اسلامی، برخی کشورهای غربی و رژیم صهیونیستی است و سوئد به عنوان مجری دشمنان ایران عمل می‌کند.

نماینده مردم مشکین‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: این پرونده کاملاً غیرمنصفانه دادرسی شده است و جای تأسف دارد که نهادهای غربی، رفتارها و استانداردهای دوگانه‌ای دارند و در این پرونده دست به سیاسی‌کاری زدند.

به گزارش مهر، دادگاه تجدیدنظر Svea در سوئد ضمن رد درخواست اعتراض «حمید نوری» به محکومیت صادره، حکم حبس ابد وی را تأیید کرد.

«حمید نوری» شهروند ایرانی و کارمند سابق قوه قضائیه که آبان ماه سال ۱۳۹۸ به سوئد سفر کرده بود، در زمان ورود به فرودگاه استکهلم توسط پلیس این کشور بازداشت شد و از آن زمان تاکنون در زندان انفرادی به سر می‌برد. روند دستگیری و رسیدگی پرونده حمید نوری به نحوی است که این تصور را ایجاد می‌کند که مسأله حمید نوری بیشتر از اینکه یک پرونده قضائی باشد، یک موضوع کاملاً سیاسی است.

تاکنون حدود ۱۱۰ جلسه دادگاه برای رسیدگی به پرونده نوری برگزار شده است و در حکم بدوی، دادگاه سوئد، حمید نوری را به حبس ابد محکوم کرد. به گفته خانواده حمید نوری و صداهای منتشر شده از نوری در دادگاه، وی در این مدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته، از حقوق اولیه هر زندانی مانند پزشک، محروم بوده و شکنجه‌های روانی و جسمی زیادی را متحمل شده است.

کد خبر 5972016
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید