پیروزی تازه برای ترامپ؛ دادگاه رسیدگی به اتهامات به تعویق افتاد

کدخبر: ۶۱۷۳۷۲
دیوان عالی آمریکا رسیدگی به پرونده ترامپ را رد کرد.
پیروزی تازه برای ترامپ؛ دادگاه رسیدگی به اتهامات به تعویق افتاد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا،  دیوان عالی آمریکا رسیدگی به پرونده‌ «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین این کشور مبنی بر اینکه آیا او از تحت پیگرد قرار گرفتن برای سخنرانی قبل از حمله هوادارانش به کنگره در سال ۲۰۲۱ مصونیت دارد یا خیر را رد کرد.

این تصمیم، یک پیروزی برای ترامپ محسوب می‌شود و آغاز دادگاه او را به صورت بالقوه تا برگزاری انتخابات سال آینده به تعویق می‌اندازد.

«جک اسمیت» بازرس ویژه رسیدگی به این پرونده در ماه آگوست ترامپ را به توطئه برای ایجاد مانع بر سر راه یک روند رسمی متهم کرده و گفته بود سخنرانی ترامپ که در آن از هوادارانش خواسته بود علیه پیروزی بایدن «تا پای جان بجنگند» باعث تحریک آشوب شده است.

وکلای ترامپ اما می‌گویند این نوع از سخنرانی‌ها بخشی از «مسئولیت رسمی او به عنوان رئیس‌جمهور» بوده و او از عواقب قضایی، مصون است.

قضات دادگاه ترامپ این استدلال را رد، وکلای او درخواست تجدیدنظر کردند و در نهایت اسمیت از دادگاه عالی خواست تا با دور زدن دادگاه تجدیدنظر، دادگاه ترامپ به سرعت و در موعد مقرر چهارم مارس آغاز شود.

دادگاه عالی اما درخواست اسمیت برای تصمیم‌گیری مصونیت قضایی سریع ترامپ را رد کرد. در حکم تک‌جمله‌ای دادگاه عالی آمده است: «درخواست رد می‌شود».

بلافاصله پس از این حکم، ترامپ بیانیه‌ای صادر و از آن استقبال کرد. در بیانیه ترامپ آمده است: «دادگاه عالی به اتفاق آرا، تلاش ناامیدانه جک اسمیت روان‌پریش برای دور زدن قانون اساسی فوق‌العاده ما را رد کرد».

ترامپ در ادامه نوشته است: «جو بایدن شیاد و سرسپردگان او سه سال صبر کردند تا این پرونده ساختگی را مطرح کنند و حالا آن‌ها سعی کردند و در پیش‌بردن این پرونده‌سازی از طریق دادگاه‌ها شکست خوردند».

رئیس‌جمهور سابق آمریکا همچنین نوشت «مشتاقانه استدلال‌های بسیار مهم درباره مصونیت رئیس‌جمهور در دادگاه تجدیدنظر واشنگتن‌دی‌سی» را پیش می‌برد.

دادگاه تجدیدنظر حوزه کلمبیا در واشنگتن‌دی‌سی شنوای استدلال‌ها در تاریخ نهم ژانویه خواهد بود. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید