اعتراف اسرائیل به معلولیت 3000 سرباز در جنگ غزه

کدخبر: ۶۱۷۴۸۲
​ اقتصادنیوز :رسانه‌های اسرائیلی از معلولیت دائمی حدود ۳۰۰۰ تن از نظامیان مجروح این رژیم از آغاز جنگ علیه غزه خبر دادند.
 اعتراف اسرائیل به معلولیت 3000 سرباز در جنگ غزه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی گزارش داد، ۳۰۰۰ تن از نظامیان مجروح این رژیم در جریان جنگ علیه غزه به عنوان «معلولان دائمی ارتش» طبقه‌بندی شده‌اند.

براساس گزارش وبگاه المیادین، تا نهم دسامبر، تعداد سربازان زخمی رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر به ۵۰۰۰ تن رسید.

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» پیشتر نوشته بود که بخش توانبخشی رژیم صهیونیستی روزانه میزبان ۶۰ زخمی جدید است.

خبر مرتبط
واکنش تهران به تصویب قطعنامه ارسال کمک‌های فوری به غزه

اقتصادنیوز : سخنگوی وزارت امور خارجه تصویب قطعنامه شماره ۲۷۲۰ شورای امنیت مشتمل بر ارسال کمک‌های فوری انسان‌دوستانه به غزه را اقدامی مثبت اما ناکافی دانست.

این روزنامه همچنین فاش کرد که بیش از ۲۰۰۰ سرباز معلول وجود دارد.

در همین راستا، رئیس بخش توانبخشی وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در این باره گفت: بیشتر جراحات ما جدی است و هرگز چنین چیزی را تجربه نکرده‌ایم.

لیمور لوریا، رئیس بخش توانبخشی در وزارت امنیت اشغالگران جزئیات جراحات وارده به سربازان اسرائیلی را فاش کرد و افزود، ۵۸ درصد آنها از ناحیه دست و پا آسیب دیده‌اند، از جمله مواردی وجود دارند که نیاز به قطع عضو دارند. ۱۲ درصد از مصدومان نیز از ناحیه اندام‌های داخلی مانند طحال و کلیه‌ها علاوه بر آسیب‌های سر و چشم صدماتی دیده‌اند.

مقاومت فلسطین به رهبری جنبش حماس، هفتم اکتبر (۱۵ مهر) عملیات منحصر به فردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» انجام داد و ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت. کارشناسان این عملیات را یک شکست راهبردی برای رژیم صهیونیستی و ارتش «افسانه‌ای» ادعایی آن ارزیابی می‌کنند. این عملیات آغاز تجاوزات وحشیانه ارتش رژیم اشغالگر به مناطق مسکونی در نوار غزه شد و این تجاوزات از هفتم اکتبر تا ۲۴ نوامبر (سوم آذر) ادامه داشت و پس از یک وقفه یک هفته‌ای جمعه اول دسامبر بار دیگر از سر گرفته شد.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید