حماس: بایدن شریک نتانیاهو در جنگ غزه است

کدخبر: ۶۱۷۵۸۳
اقتصادنیوز: یک عضو دفتر سیاسی جنبش حماس گفت که رئیس جمهور آمریکا شریک و همدست بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در کشتار مردم غزه است.
حماس: بایدن شریک نتانیاهو در جنگ غزه است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  ایرنا، عزت الرشق گفت: اظهارات بایدن رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اینکه از نتانیاهو جنایتکار جنگی نخواسته است که جنگ وحشیانه خود را علیه مردم فلسطین در نوار غزه متوقف کند، تائیدی بر مشارکت و همدستی وی در کشتار و ویرانی است که ارتش رژیم صهیونیستی در غزه انجام می‌دهد.

خبر مرتبط
قدردانی نتانیاهو از بایدن

اقتصادنیوز: نخست وزیراسرائیل در گفت‌وگوی تلفنی با بایدن تاکید کرد که این رژیم به جنگ در غزه تا تحقق تمامی اهدافش ادامه خواهد داد.

عضو دفتر سیاسی حماس افزود: اظهارات رئیس جمهور آمریکا توهین به نظام بین الملل و کشورهایی است که خواستار پایان تجاوز به غزه هستند.

بایدن رئیس جمهور آمریکا شنبه شب گفته بود که در تماس تلفنی با نتانیاهو خواستار توقف جنگ نشده است.

خبر مرتبط
نگرانی بایدن از گسترش حملات میان اسرائیل و حزب الله/ نتانیاهو نباید ادامه دهد!

اقتصادنیوز: نشریه وال استریت ژورنالمدعی شد که بایدن به نتانیاهو هشدار داده درگیری احتمالی با حزب‌الله به یک جنگ گسترده می‌انجامد.

پیش تر دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای از گفت وگوی تلفنی بنیامین نتانیاهو و جو بایدن رئیس جمهور آمریکا خبر داده بود.

بر اساس این گزارش، نتانیاهو در این گفت وگوی تلفنی از موضع آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل متحد تقدیر و تشکر کرده بود.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنین به بایدن گفت: (رژیم) اسرائیل به جنگ تا دستیابی کامل به تمام اهدافش ادامه خواهد داد.

پیش تر «ایهود اولمرت» نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی گفته بود که هیچ راهی برای دستیابی به اهداف جنگی که توسط کابینه نتانیاهو نخست‌وزیر این رژیم تعیین شده است، وجود ندارد.

وی گفته بود: (رژیم) اسرائیل دو گزینه دارد؛ گزینه اول پایان دادن به جنگ بدون بازگرداندن افراد ربوده شده (اسرای صهیونیست) و گزینه دوم آتش‌بس نهایی همراه با بازگرداندن افراد ربوده شده (اسرا) است.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و متوقف ساختن عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی