سنتکام 4 پهپاد ارتش یمن را سرنگون کرد

کدخبر: ۶۱۷۶۶۴
اقتصادنیوز : فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) مدعی شد که این قوا چهار پهپاد را که ادعا شده از سوی ارتش یمن به سوی یک ناوشکن آمریکایی در جنوب دریای سرخ پرتاب شده بودند، سرنگون کرده است.
 سنتکام 4 پهپاد ارتش یمن را سرنگون کرد

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا،  رویترز به نقل از سنتکام در تارنمای ایکس نوشت: این حملات چهاردهمین و پانزدهمین حملات بمنی‌ها به کشتیرانی تجاری از ۱۷ اکتبر (۲۵ مهر) به این سو بودند.

سنتکام تصریح کرد که فرماندهی مرکزی نیروی دریایی آمریکا به درخواست کمک دو کشتی مورد حمله پاسخ داد.

خبر مرتبط
فوری/ سنتکام خبر داد؛ حمله پهپادی یمن به 3 کشتی در دریای سرخ

اقتصادنیوز : ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) از مورد حمله قرار گرفتن ناوشکن این کشور به همراه دو کشتی دیگر در دریای سرخ خبر داد.

در مطلب سنتکام آمده که پهپادهای مذکور در حمله به یک نفتکش با پرچم نروژ که تحت مالکیت و مدیریت این کشور فعالیت می کند، به خطا رفته و یک پهپاد انتحاری به یک نفتکش متعلق به گابن که با پرچم هند فعالیت می کرد اصابت کرد.

به نوشته سنتکام، دو موشک بالستیک ضد کشتی نیز "از مناطق تحت کنترل حوثی‌ها در یمن به خطوط کشتیرانی بین ‌المللی در جنوب دریای سرخ شلیک شده و گزارشی از برخورد آنها با کشتی ها منتشر نشده است. "آژانس عملیات نیروی دریایی انگلیس نیز ساعاتی پیش خبر داده بود که یک پهپاد در نزدیکی یک کشتی در تنگه باب المندب منفجر شده است.

بر اساس این گزارش، این پهپاد پیش از انفجار، در حدود ۵۰ مایل دریایی (۹۲ کیلومتری) غرب بندر الحدیده یمن در ارتفاع پائین پرواز می ‌کرده است.

آژانس عملیات نیروی دریایی انگلیس افزود: به نظر می ‌رسد پهپاد در فاصله حدود ۱.۵ مایل دریایی (حدود ۳ کیلومتری) از این کشتی منفجر شده و مقام ها در حال بررسی این حادثه هستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید