هشدار فنلاند درباره جنگ سرد جدید با روسیه

کدخبر: ۶۱۷۶۷۱
اقتصادنیوز :وزیر دفاع فنلاند هشدار داد که غرب به قدر کافی برای تامین نیروهای اوکراینی مهمات ندارد و بدون تقویت تولید، درگیری در این کشور می‌تواند احتمالا به یک نوع جنگ سرد جدید با روسیه منجر شود.
هشدار فنلاند درباره جنگ سرد جدید با روسیه

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، ضد حمله تابستانی اوکراین علیه روسیه به یک فاجعه ختم شد چون کی‌یف نتوانست بخش‌های مهمی از قلمروی خود را که اکنون در اختیار و کنترل نیروهای روسی است، بار دیگر به دست بیاورد و ۱۶۰ هزار تن از نیروهای خود را نیز از دست داد.

به نقل از پایگاه خبری پالتیکو، با توجه به کمبود مهمات و نیرو، حامیان غربی اوکراین نیز نتوانسته‌اند به تعهد تامین مهمات برای کی‌یف عمل کنند و درضمن، کمک نظامی بیشتر از واشنگتن نیز همچنان با چالش‌ها و بن بست‌هایی روبروست.

خبر مرتبط
ردپای دست راست پوتین در ماجرای قتل آشپز مغضوب!

اقتصادنیوز: اولین گزارش از ماجرای سقوط هواپیمای رهبر گروه واگنر و مرگ او همراهانش توسط وال‌استریت ژورنال منتشر شد. طبق ادعای این گزارش انگشت اتهام به سمت متحد و معتمد دیرینه پوتین نشانه گرفته شده است.

"آنتی هاکانن"، وزیر دفاع فنلاند گفت: فکر می‌کنم که بسیاری از کشورهای غربی دارند به این فکر می‌کنند که این یک مشکل کوتاه مدت است. بسیاری هم به صورت اغراق گونه‌ای بر این باورند که اوکراین و غرب در حال پیروزی در این جنگ هستند.

وی با اشاره به توانمندی مسکو در تولید سلاح و سربازگیری گفت: روسیه ظرفیت و توانایی تداوم جنگ برای چندین سال را دارد.

به گفته سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه، کارخانجات این کشور در حال حاضر ۱۷.۵ بار بیشتر از آغاز جنگ اوکراین، گلوله‌های توپ تولید می‌کنند.

وزیر دفاع فنلاند همچنین در ادامه گفت: فکر می‌کنم که آمریکا و متحدانش در ناتو و تقریبا همه می‌دانند که این جنگ می‌تواند به نوعی جنگ سرد جدید بدل شود.

برخی از مقام‌های غربی نیز به همان اندازه نسبت به این جنگ بدبین شده‌اند به طوری که "پتر پاول"، رئیس‌ جمهوری چک اخیرا گفته بود، سال ۲۰۲۴ "تحولات مهمی" در مناقشه به همراه خواهد داشت: «نشانه‌ها تاکنون مشخص کرده‌اند اوضاع آن طور که می‌خواستیم، نبوده و پیش نرفته است.»

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو نیز اوایل ماه جاری میلادی با اشاره به این مساله که افزایش تولید مهمات یک امر بسیار مهم و قطعی است، گفته بود: ‌ما باید برای اخبار بد آماده شویم. جنگ به سمت فاز جدیدی می‌رود اما باید در لحظات خوب و بد در کنار اوکراین بمانیم.

دولت فنلاند ماه گذشته میلادی اعلام کرد که تولید گلوله‌های توپخانه برای اوکراین را دو برابر خواهد کرد، بدون اینکه مشخص کند دقیقا چه تعداد و تا چه زمانی ساخته خواهد شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید