پوتین، علی‌اف را سوپرایز کرد

کدخبر: ۶۱۷۷۰۹
​ اقتصادنیوز: با وجود اختلاف دیرینه میان باکو و مسکو، کرملین از گفت‌وگوی روسای جمهوری روسیه و جمهوری آذربایجان درباره روابط دوجانبه خبر داد.
پوتین، علی‌اف را سوپرایز کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، کاخ کرملین در بیانیه‌ای اعلام کرد «ولادیمیر پوتین» رییس جمهوری روسیه گفت‌وگویی تلفنی با «الهام علی‌اف» همتای آذربایجانی خود داشت.

خبر مرتبط
یکه تازی علی اف در اوراسیا/ پایان تراژدی آذربایجان و ارمنستان؟

اقتصادنیوز: به باور ناظران انتخاب آذربایجان به عنوان میزبان بعدی نشست آب و هوایی «کاپ» و عقب نشینی ارمنستان از خواست خود در کنار مولفه هایی چون توافق دو بازیگر در باب آزادی زندانی ها، نشان از آن دارد که صلح احتمالی در منطقه قفقاز و قره باغ در دست است. این در حالی است که آذربایجان در حال تبدیل شدن به قدرتی نوظهور در آسیای میانه است.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره گزارش داد که در بیانیه کرملین با اشاره به محورهای گفت‌وگوی روسای جمهور این دو کشور آمده است: در این تماس تلفنی، ولادیمیر پوتین سالروز، رئیس‌جمهور روسیه تولد الهام علی‌اف را صمیمانه به او تبریک گفت. روسای این دو کشور روابط بلندپایه روسیه-آذربایجان در شراکت و اتحاد راهبردی را مورد توجه قرار داده و بر سر حفظ تماس‌های شخصی توافق کردند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید