رمز موفقیت رهبر انقلاب همین شب زنده داری‌ها ست/کاش می‌شد همه مسئولان را ملزم به حضور در مراسم اعتکاف کرد

کدخبر: ۶۱۷۷۴۲
اقتصادنیوز: عبدالحسین خسرو پناه خواهان تدوین مصوبه ای برای حضور همه مسئولان جمهوری اسلامی در مراسم اعتکاف شد.
رمز موفقیت رهبر انقلاب همین شب زنده داری‌ها ست/کاش می‌شد همه مسئولان را ملزم به حضور در مراسم اعتکاف کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا عبدالحسین خسرو پناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در مراسم تجلیل از ایده‌های اعتکاف دانشجویی که امروز در ساختمان مرکزی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها برگزار شد، با بیان اینکه نهاد رهبری از ابتدای تاسیس تا کنون کارهای خوبی را انجام داده که صدقه جاریه محسوب می‌شود، گفت: یکی از اقدامات نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ازدواج دانشجویی و راه اندازی دروس معارف است که از دهه ۷۰ به بعد راه اندازی شد و خوشبختانه برکات خوبی داشته است.

 
وی همچنین برگزاری اعتکاف دانشجویی را یکی دیگر از اقدامات موثر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها دانست و اظهار کرد: این مراسم نه تنها در محیط دانشگاه بلکه باعث گسترش معنویت در جامعه شده است، به طوریکه حتی منشا تشکیل ستاد اعتکاف در کشور همان اعتکاف دانشجویی است و این مراسم حتی به برخی از کشورها هم سرایت پیدا کرده است.
 
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه ثمره این اعتکاف صرفا یک عزت و گوشه نشینی نیست، خاطرنشان کرد: توصیه شده است مراسم اعتکاف‌ در مساجد جامع انجام شود تا جمعی در آن حضور داشته باشند چرا که برگزاری مراسم های اعتکاف به ما جمع آوری قلب را یاد می‌دهد که قلب از پراکندگی در بیاید و فرصت خودسازی می‌دهد.
 
خسرو پناه با تاکید بر لزوم حضور مسئولان در مراسم های اعتکاف اظهار کرد: حکمرانی که اهل تهجد شبانه نباشد قطعا شکست می‌خورد. همچنان که رمز موفقیت رهبر  انقلاب همین شب زنده داری‌ها است.
 
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی راه رسیدن به حکمرانی اسلامی را خودسازی دانست و گفت: راه رسیدن به خودسازی حضور در مراسم اعتکاف می باشد. بر این اساس اگر می شد مصوبه‌ای تدوین کرد تا همه مسئولین در دوره اعتکاف ملزم به حضور در این مراسم بودند نه تنها کار بیهوده‌ای صورت نگرفته است، بلکه ایده بسیار موثری می باشد، چرا که مسئولان بعضا به حدی مشغول کار می‌شوند خودسازی را فراموش می‌کنند.
 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید