توصیه مهم محمدرضا باهنر به شورای نگهبان!

کدخبر: ۶۱۷۸۱۲
اقتصادنیوز: محمدرضا باهنر نماینده باسابقه ادوار مجلس و عضو ارشد اصول‌گرایان عنوان کرد: آنچه که رهبر معظم انقلاب در سخنرانی خود در جمع مردم کرمان و خوزستان مطرح کرده‌اند، موضوعی بوده که در ابتدای سال 1402 هم به آن اشاره داشته‌اند.
توصیه مهم محمدرضا باهنر به شورای نگهبان!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از روزنامه ایران ، باهنر با بیان اینکه مشارکت به ابزارهایی نیاز دارد، تصریح کرد: یکی از این ابزارها، رقابت است. واقعیت قضیه این است که باید رقابت‌هایی در کشور شکل بگیرد و جریان‌های مختلف سیاسی و مواضع متفاوت اقتصادی بیایند و با‌هم تعامل داشته باشند و برخورد افکار صورت بگیرد. در این ماجرا یکسری از دستگاه‌ها مسئول هستند. برخی مانند وزارت کشور و شورای‌نگهبان و هیأت‌های نظارت دستگاه‌های نظارتی هستند و می‌توانند در برقراری امنیت و سلامت انتخابات کمک کنند.

وی تأکید کرد: شورای نگهبان باید با سعه‌صدر بیشتری صلاحیت‌ها را مورد بررسی قرار دهد. هر مقدار که تعداد نامزدهای انتخاباتی بیشتر باشند، قاعدتاً می‌تواند روی قضیه مشارکت تأثیر مثبت بگذارد و مشارکت را بالا ببرد.

نماینده سابق تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه به نقش مطبوعات و رسانه‌ها برای تحقق انتخابات پرشور اشاره کرد و گفت: از سوی دیگر باید به نقش رسانه ملی هم پرداخت. صدا و سیما باید بیشتر از هر زمانی به میدان بیاید.باید جناح‌های مختلف کرسی‌های گوناگون و مواضع متفاوت را بیاورد و به بحث و مناظره بگذارد که افکارعمومی هم آگاه شود و جهاد تبیین اتفاق بیفتد. هم اینکه مردم بتوانند تصمیم بگیرند و بین حرف‌ها و برنامه‌های متفاوتی که اعلام می‌شود برنامه قابل‌قبول‌تر را انتخاب کنند. تا اولاً بتوانند برای حضور در انتخابات راحت‌تر تصمیم بگیرند و دوماً به افرادی که از نظرشان شایسته هستند رأی بدهند.

وی اظهار داشت: جریان‌های مختلف سیاسی و افرادی که در ساحت سیاست فعال هستند،حتی جریانات وابسته به اصلاح‌طلبان و حزب اعتدالیون باید بتوانند لیست‌های قوی را عرضه بدارند. مشارکت با یک رقابت جدی می‌تواند کلید بخورد و مثمر‌ثمر شود.

باهنر با بیان اینکه من خودم سیاسی هستم و طبیعی است که از لیست اصلاح‌طلبان دفاع نکرده و تبلیغی هم برایشان انجام ندهم، افزود: ورود اطلاح‌طلبان با لیست  یا ورود اعتدالیون با لیست را برای مشارکت خوب می‌دانم. ان شاءالله یک رقابت جدی و سالم اتفاق بیفتد و مشارکت انبوه و پرتعدادی را شاهد خواهیم بود.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید