آرزوی آزادی و آبادانی

کدخبر: ۶۱۸۰۶۲
این فرصت را مغتنم می‌شمارم تا تشکر و سپاس خودم را نثار همه اقتصاددانان، مدیران و فعالان اقتصادی کنم که در طول این ۲۱سال همواره با نظرات، پیشنهادها و راهکارهای خودشان به غنای روزنامه کمک کردند. ما امیدواریم بتوانیم پل ارتباطی میان آنها و مخاطبان خود باشیم.

همچنین باید از جناب دکتر علیرضا بختیاری قدردانی کنم که با وجود همه مشکلات، موانع و چالش‌هایی که بر سر راه رسانه‌ها وجود دارد با مدیریت خود برند «دنیای‌اقتصاد» را تناور و مستحکم ساختند.

علاوه بر این باید از جناب دکتر غنی‌نژاد تشکر ویژه کنم که در طول این سال‌ها به‌عنوان پدر معنوی مجموعه همراه ما بودند و ‌رهبری فکری مجموعه را برعهده داشتند. همچنین صمیمانه از سردبیر پیشین روزنامه تشکر می‌کنم که در مدت طویلی تحریریه را راهبری کردند. ضمنا باید از همه دوستان خودم در مجموعه، آقای خسرو قدیری، آقای طاهری، آقای نوروزیان و... تشکر کنم که بدون کمک آنها کار رسانه‌ای ما به این شکل محقق نمی‌شد.

دوستان من در تحریریه با چالش‌‌هایی مواجه هستند که شاید هیچ رسانه اقتصادی در دنیا با آن مواجه نباشد. ما در روزنامه چه در سطح کلان و چه در سطح خرد می‌توانیم با واکنش‌هایی مواجه باشیم که هنگام نوشتن گزارش‌ها و تحلیل‌های خود حتی فکرش را هم نمی‌کنیم.

 

با این وجود ما متعهد به نقد مشفقانه هستیم. رویکرد «دنیای‌اقتصاد» نشان داده است که هر دولتی بر سر کار باشد خط فکری خود را دنبال می‌کند و هرجا که کنش سیاستگذاران منطبق بر این مشی فکری باشد آن را حمایت می‌کند و هر جا که در تضاد با رویکردهایش باشد، فارغ از سیاستگذار، تفکری را که پشت آن سیاست وجود دارد، به نقد می‌کشد.

با همه فشارها و رصدها و نظارت‌هایی که از سوی نهادهای رسمی صورت می‌گیرد، روزنامه «دنیای‌اقتصاد» به شعار خود که همان «قدرت پیش‌بینی دادن به مخاطب است» پایبند است و همه تلاش ما این است که فکت‌ها، اثر سیاست‌ها، روندها و نوسانات مقطعی بازارها را به مخاطب خود نشان دهیم.

در عین حال روزنامه «دنیای‌اقتصاد» همواره از اقتصاد آزاد، رقابتی‌ و ‌باز دفاع می‌کند و این مدل را تنها استراتژی برای توسعه اقتصاد، رفاه شهروندان و سعادت ایرانیان می‌داند.

دفاع از بازار، اقتصاد آزاد و حق مالکیت از ایمان و اعتقاد ما به آزادی سرچشمه می‌گیرد و فارغ از دستاورد‌هایی که این نگرش برای زندگی فردی و جمعی ما ایرانیان دارد، حق انتخاب، آزادی و در عین حال مسوولیت‌های ناشی از آنها جزو حقوق طبیعی انسان است. تا زمانی که این حق در جامعه برای شهروندان تضمین نشود، افراد دارای یک زندگی شرافتمندانه ‌و انسانی نخواهند بود. وقتی این زندگی شرافتمندانه به ایرانیان اعاده شود، آن زمان توسعه و رفاه ناشی از خلاقیت، مبادله آزادانه و حداکثر‌سازی منفعت شخصی در کل اقتصاد جوانه می‌زند.

ما هر‌روز با این اعتقاد پا به تحریریه می‌گذاریم، اخبار را پیگیری می‌کنیم ‌و گزارش و تحلیل می‌نویسیم و هر روز با آرزوی آزادی و آبادانی این کشور قلم به دست می‌گیریم ‌و برای فردایی بهتر برای ایرانیان روزنامه خود را تقدیم مخاطب می‌کنیم. امیدواریم همواره تا روزی که توان گفتن داشته باشیم و تا زمانی که نقد مشفقانه گوشی برای شنیدن داشته باشد، بتوانیم از کمک‌ها و راهنمایی‌های همراهان عزیز خود بهره‌ ببریم.

متن سخنرانی در جشن 21 سالگی روزنامه

منبع: دنیای اقتصاد

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید