عراق ، آمریکا را محکوم کرد

کدخبر: ۶۱۸۱۵۷
​ اقتصادنیوز : دولت عراق در بیانیه‌ای حمله امروز (سه‌شنبه) آمریکا به مواضع نظامی در این کشور را محکوم و آن را اقدامی تجاوزکارانه و نقض حاکمیت عراق ارزیابی کرد.
 عراق ، آمریکا را محکوم کرد

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، دفتر اطلاع‌رسانی نخست‌وزیری عراق در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: دولت عراق تأکید می‌کند که از طریق تمامی نیروهای امنیتی، نهادهای دولتی و تمامی مراجع قانونی‌اش، قاطعانه با حمله برخی از عناصر به مقر نمایندگی‌های دیپلماتیک خارجی یا مکان‌هایی که مستشاران نظامی کشورهای دوست در آنجا حضور دارند، برخورد می‌کند.

خبر مرتبط
ربوده شدن دو شهروند کویتی و عربستانی در عراق / بیانیه مهم وزارت خارجه کویت

اقتصادنیوز: رسانه‌های کویتی از ربایش یک شهروند کویتی و یک شهروند عربستانی در عراق خبر دادند.

بر اساس گزارش خبرگزاری المعلومه، در این بیانیه آمده است: همزمان، دولت عراق هدف قرار دادن پایگاه‌های نظامی عراق توسط طرف آمریکایی که منجر به شهادت یک نظامی و مجروح شدن ۱۸ تن دیگر از جمله چند غیرنظامی شد را محکوم می‌کند. این حمله اقدامی تجاوزکارانه بوده و به نفع منافع مشترک بلندمدت برای برقراری امنیت و ثبات نیست. این اقدام همچنین در تضاد با ابراز تمایل طرف آمریکایی برای تقویت روابط با عراق است.

دفتر اطلاع‌رسانی نخست‌وزیری عراق تاکید کرد که این اقدام به روابط دوجانبه میان دو کشور لطمه می‌زند و راه‌های دستیابی به تفاهم از طریق گفت‌وگوی مشترک برای پایان دادن به حضور ائتلاف بین‌المللی را پیچیده می‌کند و بیش از هر چیز نشان‌دهنده نقض غیر قابل قبول حاکمیت عراق است.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: نیروهای امنیتی ما موفق شده‌اند امنیت و ثبات را در سراسر کشور گسترش دهند و بر گروهک‌های تروریستی داعش که دیگر تهدیدی برای امنیت ملی عراق نیستند، غلبه کرده و از این رو حفظ ثمره این پیروزی از اولویت‌های امنیتی و استراتژیک ماست و ما به هیچ طرفی اجازه نخواهیم داد آنچه را که به دست آمده است، به خطر بیندازد.

در همین راستا، «وسام اصلان»، استاندار بابل عراق نیز در توییتی نوشت: دولت محلی بابل تجاوز وحشیانه آمریکا به تعدادی از مقرهای الحشد الشعبی در این استان را محکوم می‌کند. تکرار نقض مکرر حاکمیت عراق توسط آمریکا باعث بی‌ثباتی اوضاع کشور می‌شود و پیامدهایی وخیمی را به همراه خواهد داشت.

ارتش آمریکا روز سه‌شنبه و در اقدامی تجاوزکارانه از حمله به سه تاسیسات متعلق به گروه مقاومت گردان‌های حزب‌الله عراق و گروه‌های وابسته به آن، در پاسخ به سلسله حملات علیه پایگاه‌های آمریکا از ۱۷ اکتبر تاکنون خبر داد.

«لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا ضمن اتهام‌زنی به ایران درباره حملات مقاومت عراق به پایگاه‌های آمریکا، مدعی است این حملات همچنین در پاسخ به حمله پهپادی روز دوشنبه به پایگاه حریر، محل استقرار نظامیان آمریکایی در منطقه کردستان عراق بوده که در پی آن سه نظامی مجروح شدند که حال یکی از آن‌ها وخیم است.

پس از انتشار این خبر، رسانه عراقی «صابرین نیوز» از زخمی‌ شدن شماری از نیروهای الحشدالشعبی در حمله آمریکا به مواضع گروه‌های مقاومت عراقی در مرکز استان بابل خبر داد.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • رهبر انقلاب اسلامی در دیدار معلمان و فرهنگیان سراسر کشور تبیین کردند:

      اقتصادنیوز: رهبر انقلاب علت متفاوت بودن اهمیت آموزش‌وپرورش با دیگر دستگاه‌ها را تربیت منابع انسانی برشمردند و گفتند:…

    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید