موضع گیری تند ترکیه علیه اسرائیل/تشبیه جنجالی اردوغان درباره نتانیاهو

کدخبر: ۶۱۸۴۲۴
اردوغان می‌گوید که «هیچ تفاوتی» بین آنچه نخست وزیر اسرائیل نتانیاهو در حملات به غزه انجام می‌دهد و آنچه هیتلر انجام داد، وجود ندارد.
 موضع گیری تند ترکیه علیه اسرائیل/تشبیه جنجالی اردوغان درباره نتانیاهو

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در مراسم صدمین سالگرد جوایز علمی TÜBİTAK و TÜBA گفت: نه تنها سازمان‌های بین‌المللی، بلکه دانشگاه‌های معتبر غربی نیز در موضوع غزه شکست خوردند.

 

او افزود: همه نهادهایی که به عنوان حامیان دموکراسی فعالیت می‌کنند، از شورای امنیت سازمان ملل گرفته تا سازمان‌های مطبوعاتی، از اتحادیه اروپا گرفته تا سازمان‌های روزنامه‌نگاری، در جریان حملات اسرائیل به غزه شکست خوردند.

خبر مرتبط
ماهی‌گیری ترکیه از آب گل آلود/ جنگ غزه چگونه برای «اردوغان» فرصت‌ساز شد؟

اقتصادنیوز: جنگ غزه، برای اردوغان فرصتی فراهم کرد تا با توسل به آن به کشورهای عربی نزدیک تر شده و با توسل به ابتکار عملی دیپلماتیک و بازی روی افکار عمومی جهان عرب و نخبگان، جبهه ای واحد را علیه اسرائیل و غرب تعریف و بدینگونه دست بالا را داشته باشد.

رئیس جمهور ترکیه تصریح کرد: وقتی صحبت از اسرائیل و جنایات اسرائیل به میان می‌آید، نهادهایی که حرف‌های بزرگ می‌زنند و پول‌های کلان خرج می کنند، شکست خوردند. متوجه شدیم که آنها کاملاً خالی هستند.

او خطاب به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: تفاوت بین شما و هیتلر چیست؟ اینها باعث می‌شود ما به دنبال هیتلر بگردیم. آیا کار دیگری برای نتانیاهو باقی مانده است؟ نه.

اردوغان دانشمندانی را که برای دفاع از کرامت انسانی در غزه تحت فشار هستند، به ترکیه دعوت کرد و گفت: درهای دانشگاه‌های ترکیه به روی شما باز است.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید