افزایش تنش در کرانه باختری/ سازمان ملل هشدار داد/ وضعیت وخیم است

کدخبر: ۶۱۸۵۷۹
اقتصادنیوز: کمیساریای عالی حقوق بشر با توجه به ادامه درگیری‌ها در کرانه باختری اعلام کرد اوضاع در این منطقه به سرعت رو به وخامت است.
افزایش تنش در کرانه باختری/ سازمان ملل هشدار داد/ وضعیت وخیم است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد روز پنجشنبه تاکید کرد که وضعیت حقوق بشر در کرانه باختری از زمان تشدید تنش‌ها در ۷ اکتبر «به سرعت در حال وخامت» است.

خبر مرتبط
حمله دوباره اسرائیل به کرانه باختری/ تخریب تاسیسات زیربنایی در اردوگاه آوارگان

ارتش اسرائیل بار دیگر به شهر طولکرم و اردوگاه های طولکرم و نور شمس در کرانه باختری حمله کردند.

این آژانس با اشاره به افزایش شدید حملات هوایی و همچنین تهاجم تانک‌ها و بولدوزر‌هایی که به اردوگاه‌های آوارگان و سایر مناطق پرجمعیت در سراسر فلسطین اعزام می‌شوند، از اسرائیل خواست به «قتل‌های غیرقانونی» و «خشونت شهرک‌نشین‌ها» علیه مردم فلسطین پایان دهد. این نهاد سازمان ملل خواستار توقف فوری استفاده از تسلیحات نظامی، آزادی فلسطینیان بازداشت شده و رفع محدودیت‌ها شد.

خبر مرتبط
یورش اسرائیل به کرانه باختری/ ادامه تخریب منازل و بازداشت گسترده فلسطینی‌ها

منابه خبری از درگیری مبارزان فلسطینی و نظامیان اسرائیل در شهر «طولکرم» و اردوگاه «نور شمس» خبر دادند.

در بیانیه‌ای که دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل در اراضی اشغالی فلسطین اخیرا منتشر کرد، آمده است که اسرائیل از زمان آغاز جنگ غزه در اوایل اکتبر بیش از ۳۰۰۰ فلسطینی را در کرانه باختری اشغالی از جمله قدس شرقی بازداشت کرده است. طبق این بیانیه تعداد زیادی بدون اتهام یا محاکمه بازداشت می‌شوند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید