40 درصد ساکنین غزه با قحطی دست به گریبانند

کدخبر: ۶۱۸۶۰۹
اقتصادنیوز: آژانس آوارگان فلسطینی سازمان ملل اعلام کرد غذای موجود در غزه بسیار کم‌تر از مقادیر مورد نیاز است و تقریبا نیمی از جمعیت در معرض خطر قحطی هستند.
40 درصد ساکنین غزه با قحطی دست به گریبانند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، آژانس آوارگان فلسطینی سازمان ملل در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد: «غزه با گرسنگی فاجعه بار دست و پنجه نرم می‌کند. ۴۰ درصد از جمعیت در حال حاضر در معرض خطر قحطی هستند. واقعیت این است که ما به کمک‌های بیشتری نیاز داریم. تنها امید باقی مانده آتش بس بشردوستانه است.»

خبر مرتبط
قحطی در کمین غزه/ هشدار جهانی صادر شد

اقتصادنیوز: مدیر برنامه جهانی غذا گفت که جنگ اخیر علیه نوار غزه باعث شده که این باریکه تحت‌محاصره «در آستانه قحطی قرار بگیرد.»

به گزارش گاردین، این آژانس اعلام کرد: «آنروا در جنوب غزه به توزیع آرد ادامه می‌دهد و تاکنون به ۱۴۵ هزار و ۷۲۴ خانواده آرد رسیده است. همچنین در پناهگاه‌های آنروا غذای گرم ارائه می‌شود، اما میانگین تعداد افراد در این پناهگاه‌ها بیش از چهار برابر ظرفیت است و غذای کافی وجود ندارد.»

خبر مرتبط
فاجعه قحطی در غزه/ لحظه ناگوار از حال رفتن خبرنگار العالم! + فیلم

اقتصادنیوز: خبرنگار العالم در غزه هنگام پخش زنده بیهوش‌شد.

گفتنی است، حملات بی‌امان رژیم صهیونیستی سبب شده بیش از نیم میلیون نفر در غزه دسترسی به غذای کافی نداشته باشند. این بدان معناست که از هر ۴ نفر، یک نفر گرسنه است.

بر اساس گزارش سازمان ملل که بر اساس داده‌های برنامه جهانی غذا و سایر آژانس‌های این سازمان تهیه شده نسبت خانوار‌های غزه که تحت تأثیر سطوح بالای ناامنی غذایی حاد قرار گرفته‌اند، بیشترین میزان ثبت شده در سطح جهان است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید