ادعای مقامات آمریکایی درباره سرنگونی موشک ضدکشتی یمنی

کدخبر: ۶۱۸۶۶۰
فرماندهی مرکزی آمریکا ادعا کرد که یک پهپاد و یک موشک بالستیک ضد کشتی نیروهای یمنی را سرنگون کرده است.
ادعای مقامات آمریکایی درباره سرنگونی موشک ضدکشتی یمنی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر،  فرماندهی مرکزی آمریکا در منطقه موسوم به سنتکام اعلام کرد که یک پهپاد و یک موشک بالستیک ضد کشتی را که نیروهای یمنی در جنوب دریای سرخ پرتاب کره بودند، سرنگون کردیم.

براساس گزارش سنتکام، هیچ تلفات یا خسارتی به ۱۸ کشتی واقع در جنوب دریای سرخ در زمان حمله ثبت نشده است.

با وجود ادعای آمریکا مبنی بر تشکیل ائتلاف دریای سرخ، اما به نظر می‎‌رسد این ائتلاف هنوز نتوانسته به فراگیری و مقبولیت لازم دست یابد. در همین ارتباط نیز روز گذشته دولت «جیبوتی» اعلام کرد که حملات نیروهای یمنی در حمایت از فلسطینیان است و ما آن را محکوم نمی‌کنیم. وزیر امور خارجه جیبوتی تاکید کرد: «ما حملات نیروهای یمنی را محکوم نمی‌کنیم زیرا آن را حمایت از حق فلسطینیان می‌دانیم.»

این مقام ارشد جیبوتی همچنین تاکید کرد که کشورش از مشارکت در ائتلاف دریایی تحت رهبری آمریکا در دریای سرخ خودداری می‌کند.

به گفته وزیر امور خارجه جیبوتی، توقف تجارت دریایی در باب المندب به اقتصاد جیبوتی و کشورهای منطقه خسارت خواهد زد.

از سوی دیگر، فرماندهان نظامی و امنیتی ارتش یمن روز چهارشنبه طی نشستی در منطقه پنجم نظامی این کشور واقع در شهر ساحلی حدیده در غرب یمن، آخرین تحولات منطقه‌ای را در نشستی فوق‌العاده رایزنی کردند.

مقامات نظامی حاضر در نشست اظهار داشتند: «به آمریکا و شرکای این کشور درباره عواقب نظامی کردن دریای [سرخ] و آسیب‌رسانی به امنیت دریانوردی در راستای خدمت به رژیم اسرائیل هشدار می‌دهیم.»

آمریکا به دنبال تداوم عملیات‌های نیروی دریایی یمن علیه کشتی‌های اسرائیلی در دریای سرخ، اعلام کرد ائتلافی نظامی برای محافظت از این کشتی‌های شکل خواهد گرفت و با نیروهای یمنی مقابله خواهد کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید