نگرانی بایدن از سیاست «بی‌بی» در قبال درآمدهای مالیاتی فلسطینی‌ها

کدخبر: ۶۱۸۷۳۷
اقتصادنیوز: جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در گفت‌وگوی تلفنی اخیر خود با بنیامین نتانیاهو، نسبت به سیاست نخست وزیر رژیم صهیونیستی در قبال درآمدهای مالیاتی فلسطینی‌ها اظهار نگرانی کرده است.
نگرانی بایدن از سیاست «بی‌بی» در قبال درآمدهای مالیاتی فلسطینی‌ها

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، پایگاه اینترنتی آمریکایی آکسیوس به نقل از چند مقام دولت‌های واشنگتن و تل‌آویو نوشت، جو بایدن در گفت‌وگوی تلفنی اخیر خود با بنیامین نتانیاهو، نسبت به سیاست نخست وزیر رژیم صهیونیستی در قبال درآمدهای مالیاتی فلسطینی‌ها اظهار نگرانی کرده است.

آکسیوس به نقل از این مقام‌ها اعلام کرد، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در یک گفتگوی تلفنی 45 دقیقه‌ای که روز شنبه با بنیامین نتانیاهو داشت، نسبت به مسدودسازی بخشی از درآمدهای مالیاتی که رژیم صهیونیستی به نمایندگی از تشکیلات خودگردان فلسطین جمع آوری می‌کند، اظهار نگرانی کرده است.

اسرائیل تا رسیدن به اهداف جنگ فاصله زیادی دارد

در این گزارش آکسیوس نوشته شد، بایدن در اواخر یک گفت‌وگوی تلفنی 45 دقیقه‌ای که روز شنبه با نتانیاهو داشت، پیشنهاد داد که نروژ به عنوان یک واسطه، این بخش از درآمد مالیاتی را که به ادعای رژیم صهیونیستی به دست حماس در غزه می‌رسد، به امانت نگهداری کند و این وجوه تا زمان یافتن آنچه که این نشریه یک «سازو کار مناسب» خواند، در دست نروژ باشد.

در ادامه این گزارش تصریح شد، یک مقام آمریکایی این گفتگو را یکی از «مایوس کننده‌ترین» گفت‌وگوها میان این دو مقام از زمان شروع جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه توصیف کرد. نتانیاهو مدعی شد که اعتمادی به پیشنهاد مربوط به نروژ ندارد و وزیر دارایی رژیم صهیونیستی هم با آزاد کردن هر گونه وجوه مخالفت کرد. به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، بایدن اما در این گفتگو به نتانیاهو تاکید کرد که پیشنهاد مربوط به نروژ را قبول کند و گفت که آمریکا از این پیشنهاد حمایت می‌کند.

از سوی دیگر تشکیلات خودگردان فلسطین از پذیرفتن اینکه بخشی از وجوه را دریافت کند خودداری کرده است. کاخ سفید اظهار نگرانی کرده که این اتفاق ممکن است باعث فروپاشی اقتصادی این تشکیلات و تشدید خشونت در کرانه باختری در صورت ناتوانی تشکیلات خودگردان در پرداخت دستمزدهای نیروهای امنیتی‌اش شود.

آکسیوس نوشت، یک مقام آمریکایی اظهار کرد، تشکیلات خودگردان فلسطین با دریافت بخشی از وجوه درآمدهای مالیاتی در صورتی که مابقی آن یعنی وجوه اختصاصی نوار غزه، در نروژ نگهداری شود، موافقت کرده است.

امروز جمعه همچنین دبیر ارتباطات جنبش جهاد اسلامی فلسطین از مذاکراتی درباره تشکیل دولت وحدت ملی در نوار غزه بعد از پایان جنگ خبر داد.

 هیثم ابو الغزلان، دبیر روابط جنبش جهاد اسلامی فلسطین در گفتگو با خبرگزاری جهان عرب AWP گفت: با تشکیل دولت وحدت ملی موافقت شده است که یک دولت انتقالی و تکنوکرات خواهد بود که مسئولیت بازسازی غزه در مرحله مابعد جنگ را بر عهده خواهد داشت.

پیش از این جنبش حماس اعلام کرد که با گروه‌های فلسطینی دیگر برای یک راهکار ملی و تشکیل دولت وحدت ملی به توافق رسیده است.

این جنبش بر لزوم توقف جنگ غزه قبل از تبادل اسرا با رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

جنبش حماس اعلام کرد، گروه‌های فلسطینی که شامل جنبش جهاد اسلامی و جبهه مردمی آزادی فلسطین و جبهه دموکراتیک است، مخالفت خود را با سناریوهای رژیم صهیونیستی و غرب برای مرحله مابعد جنگ اعلام کردند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید