حمید رسایی از نقش یک چهره امنیتی در انتخابات 98 گفت/ او در یک اقدام درست از سوی مقامات بالا کنارگذاشته شد

کدخبر: ۶۱۸۷۴۴
حمید رسایی می گوید در جریان انتخابات ، فرمان خودرو را کنده ایم و به بیرون پرتاب کرده ایم.
حمید رسایی از نقش یک چهره امنیتی در انتخابات 98 گفت/ او در یک اقدام درست از سوی مقامات بالا کنارگذاشته شد
به گزارش اقتصادنیوز حمیدرسایی با سایت رجانیوز در باره انتخابات اسفند مصاحبه کرده است.
 
بخشهایی از اظهارات او را می خوانید:
 

*مجلس یازدهم با حمله به مجلس قبل به خاطر اینکه به شفافیت رأی نداده و وعده تشکیل مجلسی شفاف شکل گرفت. اما وقتی مجلس تشکیل شد، در قانون شفافیت قید و بندهایی قرار دادند که همه می‌دانستند شورای نگهبان مخالفت می‌کند. اکثریت مجلس واقعاً اعتقادی به این شعار نداشت.

* این دولت همراه با حمایت این مجلس شکل گرفته است. تعداد قابل‌توجهی از نمایندگان مجلس در سال ۱۴۰۰ نامه نوشتند و از آقای رئیسی رسماً دعوت به حضور در انتخابات کردند. البته این حرکت مجلس کار خوبی نبود و کمترین تبعاتش این بود که مجلس را در برابر ضعف‌های دولتی که خودش در روی کار آوردنش نقش داشته منفعل می‌کر.

*جریانی  در مجلس هست که به دولت به‌عنوان رقیب آینده نگاه می‌کند. این جریان چنانچه برای مجلس بعد قدرت پیدا کند، ریاست پیدا کند، آن‌وقت است که ما باید علی‌رغم فرار آقای رئیسی از منازعات بین قوه‌ای، شاهد یک منازعه هر روزه بین این دو قوه باشیم.

*سردی فضای انتخاباتی کشور کاملاً محسوس است و قابل‌انکار نیست. البته من معتقدم که این سردی تا روز انتخابات باقی نمی‌ماند و در نهایت میزان مشارکت در انتخابات شبیه دوره قبل خواهد بود؛ یعنی در کل کشور حدود ۵۰ درصد و در تهران حدود ۲۰ درصد.دلیل این سردی حاکم بر مسئله انتخابات هم مشخص است. مهم‌ترین موضوع مشکلات معیشتی و اقتصادی است. البته الان مسئله مهم‌تر در این دوره به دلیل کوتاهی‌های صورت‌گرفته در برخورد با عناصر جنبش هرزگی و رهاکردن وضعیت بی‌حجابی‌ها است.
 
*موضوعاتی مثل چای دبش، برای ناامید کردن بخش زیادی از بدنه سخت نظام کافی است تا چه برسد به افراد معمولی جامعه.

*شورای نگهبان در اجرای قانون باید سخت‌گیر باشد والا لطمه می‌خوریم؛ ولی در محدود اجرای قانون نباید تبعیض‌آمیز عمل کند. اگر کسی صلاحیت ندارد باید رد شود متعلق به هر جریان سیاسی می‌خواهد باشد و کسی که صلاحیت دارد باید تأیید شود از هر جریان سیاسی که هست. بررسی صلاحیت‌ها باید مطابق قانون باشد.

* طیفی از اصلاح‌طلبان همسو با جریان اعتدال و همسوها با دولت روحانی به‌ویژه برای شهرستان‌ها فعال‌اند

* جریان اصول‌گرایی در قالب شورای ائتلاف وضعیت بهتری از سال ۹۸ ندارد. اولاً جامعه و نخبگان نسبت به روش‌های این ائتلاف که مبتنی بر سهمیه‌بندی است نقد جدی دارند. ائتلاف اصول‌گرایان سال ۹۸ منتقد مجلس وقت بود؛ ولی الان باید پاسخگوی این مجلس باشد، باید پاسخگوی اهمال و کم‌کاری مجلس در عدم تصویب قانون شفافیت باشد، قانون حجاب، مصونیت فضای ول مجازی، شاسی‌بلند و مسائل دیگر.
 
*ائتلاف اصول‌گرایان چهار سال قبل برای تعیین ۳۰ کاندیدای تهران قدرت و اختیار بیشتری داشت؛ ولی الان به دلیل اشتهای سیری‌ناپذیر سهمیه‌بندی، ۳۰ نماینده مستقر در مجلس دارد که همه مدعی هستند.
 
* شورای ائتلاف از یک دوپینگ قدرتمند امنیتی در دوره گذشته استفاده می‌کرد که در اقدام درستی از طرف مسئولان بالادستی آن حامی اصلی کنار گذاشته شد. در کنار این دو جریان مجموعه پایداری و شورای وحدت هم هستند که هنوز تکلیف خودشان را به‌صورت شفاف و علنی مشخص نکرده‌اند. اینکه مدل سهمیه‌بندی را قبول دارند یا نه؟ مدل شخص محور را می‌پذیرند یا شاخص محور...
*اصل برای ما رفتن به مجلس تحت هر شرایطی و پذیرش هر راه و روشی نیست. ما برای اینکه خیال پدرخوانده‌ها را راحت کنیم در این باره فرمان را درآورده‌ایم و از پنجره بیرون انداخته‌ایم. به‌هیچ‌وجه من الوجوه پای لیستی که بر اساس مدل سهمیه‌بندی و با وجود کیف کش‌ها، دامادها، اسپانسرها و افراد متناقض در حوزه فرهنگ و سیاست و اقتصاد تهیه شده را امضا نمی‌کنیم.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید