حمله پهپادی مقاومت به پایگاه آمریکایی حریر

کدخبر: ۶۱۸۷۹۱
اقتصادنیوز : مقاومت اسلامی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد پایگاه آمریکایی «حریر» در اربیل در شمال این کشور را با استفاده از پهپادها هدف قرار داد.
  حمله پهپادی مقاومت به پایگاه آمریکایی حریر

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، مقاومت اسلامی عراق عصر جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد که پایگاه اشغالگران آمریکایی «حریر» واقع در اربیل در شمال این کشور هدف پهپادها قرار گرفت.

به نقل از المیادین، مقاومت اسلامی ضمن برعهده گرفتن مسؤولیت حمله مبارزانش به پایگاه آمریکایی تاکید کرد که این هدف گیری در ادامه رویکرد مقاومت در برابر نیروهای اشغالگر آمریکایی در عراق و منطقه صورت می‌گیرد.

خبر مرتبط
مواضع آمریکا زیر آتش/ ادامه حملات مقاومت عراق به پایگاههای ایالات متحده در منطقه

طی ساعات گذشته برخی از پایگاه‌های آمریکا در منطقه هدف حملات مقاومت اسلامی عراق قرار گرفت.

مقاومت عراق همچنین تاکید کرد: این هدف گیری «پاسخی به کشتار رژیم اشغالگر صهیونیستی علیه مردم ما در غزه» است.

مقاومت عراق بارها تاکید کرده‌است که به دلیل حمایت واشنگتن از اشغالگران و ایفای نقش اساسی آن در تجاوزات مستمر به نوار غزه به هدف قرار دادن حضور آمریکایی‌ها ادامه می‌دهد.

رسانه‌های نظامی مقاومت اسلامی عراق صحنه‌هایی از هدف قرار دادن پایگاه آمریکایی با پهپاد منتشر کردند.

همچنین روز جمعه، مقاومت عراق اعلام کرد که در راستای پاسخ به جنایات مستمر اشغالگران در نوار غزه و حمایت مستمر آمریکا از رژیم صهیونیستی پایگاه‌های آمریکایی الشدادی و خراب الجیر را در عمق سوریه با شلیک موشک هدف قرار داده‌است.

خبرنگار اسپوتنیک در سوریه جمعه گزارش داد که یک حمله دوگانه با موشک و پهپاد به پایگاه آمریکایی خراب الجیر در منطقه نفتی رمیلان در حومه استان حسکه در شمال شرق این کشور انجام شد.

خبرنگار اسپوتنیک در استان الحسکه توضیح داد که حملات دوگانه با موشک و پهپادها یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های آمریکا در سوریه (پایگاه روستای خراب الجیر) در مثلث مرزی سوریه، عراق و ترکیه را هدف قرار داد. این حمله یازدهمین مورد در ۶۰ روز گذشته بود.

پدافند هوایی آمریکا که وظیفه حفاظت از این پایگاه را بر عهده داشت، سعی کرد با حمله مقابله و موشک‌ها و پهپادها را رهگیری کند، اما بی‌نتیجه بود.

این خبرنگار ادامه داد که صداهای انفجار به وضوح در سراسر منطقه شنیده می‌شد که شاهد پروازهای بالگردها و پهپادهای ارتش ایالات متحده بود و همچنین شبه نظامیان وفادار به ارتش آمریکا در آماده باش کامل قرار گرفتند.

مقاومت اسلامی عراق مسؤولیت حمله جدید به پایگاه خراب الجیر را برعهده گرفت و تاکید کرد که این حمله پاسخی به «قتل عام صهیونیست‌ها» در نوار غزه بوده و همچنان به هدف قرار دادن و تخریب پایگاه‌های ارتش آمریکا در عراق و سوریه ادامه می‌دهد.

پایگاه غیرقانونی رمیلان یا فرودگاه خراب الجیر یک فرودگاه کشاورزی قدیمی سوریه است که در سال ۲۰۱۴ توسط ارتش آمریکا به عنوان اولین پایگاه خود در سوریه به باند فرود هلیکوپتر تبدیل و در روستای «الجفال» تأسیس شد. این پایگاه بین دو شهر رمیلان و الیعربیه، نزدیک جاده بین‌المللی و میادین نفت الحسکه در رمیلان واقع است.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید